از تونل کاغذی تا تبلیغات خانوادگی

رقابت پرشور و رنگین 139 کاندیدای انتخابات مجلس در تبریز از امروز به اوج خود رسیده و تب تبلیغات را در این شهر داغ کرده بود و مردم نیز خواسته یا ناخواسته با این شرایط آمیخته شده‌ بودند.

Image result for انتخابات مجلس

به گزارش آیرال خبر، با به صدا درآمدن زنگ تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس از دیروز، تبلیغات امروز به اوج خود رسید و خیابان‌های اطراف مصلای تبریز کفپوش کاغذی رنگارنگ به خود دید.

طرفداران نامزدها از چند ساعت قبل از آغاز نماز جمعه در اطراف خیابان‌های مصلای امام خمینی (ره) محل اقامه نماز جمعه تبریز مستقر و به تبلیغات گسترده نامزدهای خود اقدام کردند.

براساس این گزارش، در عرض کمتر از چند ساعت رنگ خیابان‌های اطراف مصلای تبریز به یکباره تغییر یافت و به خیابان‌هایی با پوشش کاغذهای رنگی تبدیل شد.

رقابت پرشور و رنگین 139  کاندیدای انتخابات مجلس در تبریز امروز به اوج خود رسید و تب تبلیغات را در این شهر داغ کرد، مردم نیز خواسته یا ناخواسته با آن درگیر شدند.

تهیه و توزیع روزنامه، تراکت، جزوه، زندگینامه، بروشور، کارت، مراسم سخنرانی، پرسش و پاسخ همچنین مناظره، مصاحبه با جراید، نصب تابلو در محل ستادها، ارسال پیامک، توزیع سی‌دی،  توزیع شکلات های بسته بندی شده با عکس کاندیدا، تبلیغ از طریق پایگاه‌های الکترونیکی و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از جمله موارد تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید.

برپایه این گزارش، امروز حضور کاندیداهای مجلس یازدهم به همراه طرفداران خود در نماز جمعه بیش از هر چیزی همگان را به خود جلب می‌کرد.

گزارش فارس حاکی است، از نکات جالب تبلیغات امروز تبریز پخش بروشور و زندگینامه برخی از کاندیداها توسط خودشان بود که شهروندان تبریزی بعد از گرفتن و نگاه به چهره این نامزدها خنده‌ای کرده و آنها را مجبور به گفت‌و‌گو با آنها می‌کرد و این نامزدها با این امر فرصتی برای تبلیغات چهره به چهره پیدا می‌کردند.

این گزارش می‌افزاید، یکی مثل متفکران نشسته و به اصطلاح به آینده تبریز مطلوب می‌اندیشد،‌ دیگری تک‌انگشتی بر گونه‌اش زده و انگار حسرت‌‌ آبادی و پیشرفت شهر را می‌خورد، یکی پشت میزی شکیل مزین به پرچم ایران عکس گرفته و از پرستیژ مدیریتی حرف می‌زند و دیگری با چاپ تصاویری از کودکان کوچه و خیابان‌های حاشیه شهر و اشخاص مملکتی که همواره فرصتی برای اخذ آرای کاندیداهاست، شعار حمایت از اقشار مستضعف، رفع بیکاری و مهار تورم را فریاد می‌زند، ‌یکی لبخندی ملیحانه بر لب نشانده و اشاره به شعارهای بزرگش می‌کند و دیگری با گرفتن عکسی در حال غضب، اعتراض خود به وضع موجود بیان می‌کند.

تعهد به آینده‌نگری، توسعه، پیشرفت و سازندگی، عدالت، عقلانیت، توسعه بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی، توسعه گردشگری، صنایع دستی و جذب توریست برای اشتغال‌زایی، حمایت از کسب و کارهای کوچک دفاع از حقوق شهروندی، توجه به بازنشستگان و از کارافتادگان و فرهنگیان از دیگر شعارهای کاندیداهای انتخابات مجلس در تبریز است.

آلبومی که برای لحظه‌ای هر چند کوتاه عابران پیاده را در جلوی خود متوقف می‌کند، اما این آلبوم تا چه حد گویای واقعیت‌هاست؟

عکس‌های پررنگ و لعاب آن تا چه حد می‌توانند مردم را که در واقع انتخاب‌کنندگان نهایی‌اند به سمت انتخابی صحیح رهنمون سازند؟

مردم عامه چطور می‌توانند در میان این همه رنگ و لعاب چهره‌ها از تخصص،‌ تعهد، ‌تجربه، صداقت و یکرنگی افرادی که امروز برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس این چنین رنگ و رو عوض کرده‌اند، آگاه شوند؟

امروز در خیابان‌های اطراف مصلای امام خمینی(ره) در واقع تونلی از طرفداران کاندیداها تشکیل یافته بود که هر شهروند تبریزی که وارد این تونل می‌شد، در پایان این تونل با انبوه تبلیغات و ‌عکس‌های رنگارنگ کاندیداها مواجه می‌شد و برخی از شهروندان آنان را به نشانه اعتراض به زمین می‌ریختند و برخی آنها را دسته‌بندی می‌کردند و می‌گفتند در خونه بررسی می‌کنیم.

الصاق عکس به همراه شکلات به  همراه اشعار ترکی نیز از شیوه‌های دیگر دومین روز تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بود.

حضور خانوادگی اعضای کاندیدای در اطراف مصلای امام خمینی تبریز از نکات جالب توجه شیوه تبلیغات بود به طوریکه مادر بزرگ در اطراف ورودی بانوان و پدر بزرگ در ورودی برادران مستقر شده و نوه‌ها و بچه‌های کاندیدای مورد نظر در حال بخش  تبلیغات بودند.

استفاده برخی کاندیداها از دختران آرایش کرده و پخش بروشور در برخی چهارراه‌ها از دیگر موارد تبلیغات برخی کاندیداها بود.

گزارش خبرنگاران آیرال از 13 حوزه انتخابیه استان آذربایجان‌شرقی نیز حاکی است، فعالیت‌های انتخاباتی در این شهرها به اوج خود رسیده و مردم را درگیر این امر مهم و سرنوشت‌ساز کشور کرده‌اند، به طوریکه از روستاهای اطراف شهر تبریز و حومه و استان خبر می‌رسد کاندیداها علاوه بر وعده و وعیدهای فراوان به روستائیان در شهرهایی که نامزدهای آن شهر زیاد بوده، مشکل مکان سخنرانی از جمله گرفتن مساجد روستاها را پیدا کرده‌اند.

تلاش احزاب، گروه‌های سیاسی و نیز دستگاه‌های دولتی برای ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات در قالب الصاق بنرهای کوچک و بزرگ در سطح میادین و معابر مهم شهر نیز از نکات جالب توجه و در عین حال ستودنی است.

گزارش خبرنگاران آیرال خبر از شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی نیز حاکی است، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری در بین آحاد مختلف مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی موج می‌زند.

این روزها علاوه بر گسترده شدن سفره‌های شام و نهار در منازل و تبلیغ برای کاندیدای مورد نظر، تالارها میزبان بسیاری از کاندیداها به همراه جمعی از افراد و طرفدارانشان هستند.

حالا این روزها سفره‌هایی پرهزینه در جاهای مختلف پهن می‌شود تا کاندیدا از این طریق بتوانند گزارشی از برنامه‌های آینده خود را در جمع مطرح کنند.

هزینه‌های هنگفت و میلیونی این روزها به اوج خود می‌رسد و با آغاز تبلیغات رسمی، این برنامه‌ها بیشتر می‌شوند.

انگار هرچه روزهای تقویم می‌گذرد و نشان می‌دهد که انتخابات نزدیک و نزدیکتر می‌شود، رقابت برای گستراندن سفره‌های شام و نهار تبلیغاتی بیشتر می‌شود.

سفره‌های انتخاباتی تنها برای قشر خاصی پهن نمی‌شود بلکه این روزها مردم عادی و محله به محله به این سفره‌ها دعوت می‌شوند تا با کاندیداها بیشتر آشنا گردند.

البته در کنار این سفره‌های پرهزینه، وعده و وعیدهایی هم داده می‌شود که کاندیدای مورد نظر در صورتی که انتخاب شود، هر آنچه که بتواند انجام دهد.

از همه اینها که بگذریم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز این روزها از هر زمانی پر رونق‌تر و به اوج خود رسیده است.

 امسال شهرداری تبریز با تعبیه مکان‌های مشخص اما فراوان مانع چسابندن تبلیغات بر دیوار و اماکن عمومی و دیوارهای اماکن شخصی و مردم شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.