جشن بزرگ طلوع

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان را از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی فیروزه عنوان کرد.

به گزارش آیرال خببلر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری از نهادهایی است که در زمینه بسط و گسترش هر چه بیشتر این مفهوم بین شهروندان تلاش می‌کند که این اتفاق با فضای سبز، زیباسازی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و… میسر می‌شود.

او «مشارکت شهروندی، نشاط اجتماعی » را شعار طرح تابستانی فیروزه عنوان کرده و افزود: با آغاز تابستان طرح فیروز در دستور کار مجموعه شهرداری تبریز قرار گرفته و به مناطق و سازمان ها نیز ابلاغ شده است که از اهداف این طرح غنی سازی اوقات فراغت است.

حمیدی یادآور شد: با اجرای این طرح، تمام مخاطبان در سنین مختلف می توانند اوقات فراغت غنی و پر باری داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به اهداف برپایی این طرح تصریح کرد: توسعه آموزش‌های شهروندی و فرهنگ شهرنشینی از مهمترین این اهداف است. با این برنامه ها شهروند می آموزد که نسبت به محل زندگی و زیست خود چه تکالیفی  دارد و چطور باید با محیط زیست و فضای سبز، وسایل نقلیه عمومی، همسایه ها و… برخورد و مواجهه داشته باشد.

او ادامه داد: موضوع مهارت آموزی برای شهروندان از دیگر اهداف این جشنواره است که توسط متخصصین و مربیان کار آزموده آموزش داده می شود تا شهروندان با این مهارت ها بتوانند زندگی خود را بهبود بخشند.

حمیدی با اشاره به ویژگی های این طرح تابستانی گفت: طرح فیروزه نسبت به سایر نهادهایی که در زمینه اوقات فراغت کار می کنند، ویژگی هایی دارد که از ان جمله می توان به محدود نبودن اجرای برنامه برای سن و مقطع خاص اشاره کرد چرا که طی این جشنواره برای تمام سنین برنامه برگزار می شود.

او همچنین تنوع موضوعی برنامه ها و محدود نشدن در برپایی موضوعات آموزشی را از دیگر ویژگی های این طرح دانسته و گفت: موضوعات مختلف هنری، قرانی، مشاوره، فرهنگی، مهارتی و… در قالب جشنواره تابستانی فیروزه مد نظر قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهرداری تبریز در تمام ایام سال در ۸۹ موضوع در خانه های سلامت، فرهنگسراها، پارک های بانوان و… کلاس های آموزشی برای شهروندان برگزار می کند.

حمیدی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت فرهنگسراهای خصوصی در تبریز، یادآور شد: تا امروز ۱۱ مورد مجوز برای فعالیت این فرهنگسراهاداده شده و حدود ۳۰ مورد نیز درخواست داده اند که فرایند قانونی آن طی می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.