به گزارش آیرال خبر، منطقه آذربايجان شرقى، محمود واعظى در آيين افتتاح سد مخزنى آقبلاغ شهرستان ورزقان با گراميداشت ياد و خاطره شهداى انقلاب اسلامى و به ويژه شهيد رجايى و با هنر گفت: اميدوارم خداوند متعال، توفيق خدمت خالصانه و بى‌منت به مردم همچون شهيد رجايى و باهنر را به تمامى دولتمردان عطا نمايد.

وى عدم تمركزگرايى خدمات و امكانات در پايتخت را يكى از مهم‌ترين سياست‌هاى دولت دوازدهم دانست و گفت: بر اين باور هستيم كه ايران، فقط تهران و يا مراكز استان‌ها نيست و دورافتاده ترين مناطق كشور بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته و تمامى مردم اين مناطق از امكاناتى بوخوردار باشند كه ما مسئولان از آن امكانات در تهران برخورداريم.

وى اظهار كرد: اگر تمامى كشور به صورت پايدار، پيشرفت كند موضوعاتى همچون ارتقاى زندگى مردم، توليد و اشتغال و … از حالت شعارى خارج شده و به يك واقعيت تبديل مى شود.

رييس دفتر رييس جمهور در ادامه با اشاره به مشكلات مالى دولت در چهار سال گذشته گفت: تنگناهاى مالى باعث شد كه اعتبارات تخصيصى به استان ها يا به مناطقى اختصاص يابد كه در گذشته مورد بى مهرى قرار گرفته بودند و يا بر اساس موقعيت جغرافيايى خود، منطقه محروم قلمداد محسوب مى شدند.

واعظى در همين راستا گفت: در دولت دوازدهم نيز اين سياست را بيش از پيش استمرار مى يابد.

وى در بخش ديگرى از سخنان خود با قدردانى از تلاش هاى دكتر جبارزاده ، استاندار آذربايجان شرقى در تدوين برنامه هاى توسعه اى استان بر اساس آمايش سرزمين عنوان كرد: اين رويكرد آقاى استاندار، موفقيت هاى بسيار خوبى براى استان آذربايجان شرقى به همراه داشته است.

واعظی در بخش ديگرى از سخنان خود، معدن و كشاورزى را دو ظرفيت مهم شهرستان ورزقان دانست و گفت: با اقدامات و فعاليت هاى ارزشمندى كه بعد از استقرار دولت تدبير و اميد در اين شهرستان انجام شده است شاهد توسعه كشاورزى و فعاليت‌هاى معدنى در ورزقان هستيم.

واعظى در سخنان خود با بيان اينكه مشكل آب، اصلى‌ترين مشكل قرن آتى كشور و جهان خواهد بود اظهار كرد: بر همين اساس، اكثر كشورهاى دنيا با ايجاد تشكل و يا سازمان‌هايى، درصدد اتخاذ تدابير مناسب براى چگونگى صرفه جويى در مصرف آب هستند.

وى ادامه داد: افتخار می‌کنيم كه خدمت واقعى به مردم را سرلوحه اهداف خود قرار داده و به اجراى عملى حقوق شهروندى پرداخت كرده‌ايم.

واعظى، اقتصاد مقاومتى را اصلى ترين راهبرد كنونى كشور دانست و عنوان كرد: بخشى از امور مربوط به اجراى سياست‌هاى اقتصاد مقاومتى توسط دولت و بخشى ديگر توسط مردم در حال اجراست و اگر دست به دست هم دهيم مى‌توانيم سياست‌هاى ٢٤ گانه اين مهم را بيش از پيش اجرايى كنيم.

انتهای پیام
کدخبر1000129

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.