نگاهی به اقدامات اخیر شهرداری تبریز در ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی؛

امسال ۱۱پروژه پله‌گذاری در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز اجرا شده است

توسطسردبیر

بهمن 3 1398

پله گذاری

توانمند سازی مناطق حاشیه‌نشین کلانشهر تبریز، یکی از ۳ برنامه اصلی شهرداری تبریز برای بهبود وضعیت مناطق کم برخوردار شهری می‌باشد که در ۹ ماهه سال جاری با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار،  حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ، پدیده ای ناخواسته است که علل بسیاری برای آن می توان متصور شد. سیاست‌های غلط در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی شاید مهم‌ترین دلیل مهاجرت افراد از روستا و شهرهای کوچک و شکل گیری این مناطق در شهرهای بزرگ باشد. پدیده‌ای اجتماعی  که تبعات آن دامن مدیریت شهری را می گیرد که هیچ نقشی در پدید آمدن آن ندارد. سکونتگاه‌های غیرمجاز، معابر غیراستاندارد و خودساخته توسط حاشیه‌نشینان و بسیاری از کمبودهای فردی و اجتماعی که بار آنها بر دوش مدیریت شهری می‌افتد.

شهرداری با قبول مسئولیت در قبال این پدیده اجتماعی، اقدامات متمرکزی در این حوزه انجام داده است که از جمله می توان به ساخت و ساز مسکن مناسب برای حاشیه نشینان، تخریب سکونتگاه‌های غیرمجاز و تبدیل آن به فضای سبز و در نهایت توانمندسازی برخی از این مناطق، اشاره کرد.

در ۹ ماهه سال جاری، شهرداری تبریز ۱۱ مورد احداث پله و توانمندسازی حاشیه‌نشینی در سطح مناطق انجام داده است که مناطق یک و ده شهری، هدف این پروژه‌ها برای مدیریت حاشیه نشینی است.

 در منطقه یک شهرداری تبریز، اعتباری که برای توانمندی سازی هزینه شده، نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال است که شامل احداث پله، توانمندسازی و ارائه خدمات محله‌ای است که ۴۰۰ متر خدمات محله‌ای و ۸۰۰۰ متر پله‌گذاری در این منطقه انجام گرفته است.

منطقه ده شهرداری تبریز، بیشترین حجم از خدمات محله‌ای حاشیه‌نشینی را دریافت کرده است. احداث جدول، پله گذاری و اجرای مسیر آبرو مهمترین فعالیت شهرداری در این منطقه است که در خیابانهای ۴۲ متری، شریفی، رضوان، اصولی، اسماعیل بقال، علینژاد و کوثر صورت گرفته است.

اعتبار هزینه شده در این منطقه نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال است که تنها در یک مورد هزار و ۶۰۰ متر جدول گذاری جهت هدایت آبهای سطحی معابر صورت گرفته است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.