حسین آذرنیا

سرپرست گروه برنامه ریزی بحران و پدافند غیر عامل شهرداری تبریز گفت: ایجاد مدیریت متمرکز در حوزه پدافند غیرعامل از اهم اهداف و وظایف مجموعه شهرداری تبریز است.

به گزارش آیرال خبر، حسین آذرنیا امروز در حاشیه جلسه کارگروه پدافند غیرعامل در محل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریار، اظهار کرد: با توجه به اینکه پدافند غیرعامل به عنوان نهادی نوپا در شهرداری تبریز مطرح است، ضرورت دارد تا مدیریت متمرکزی بین تمامی دستگاه ها وجود داشته باشد و هدف از این کارگروه نیز این است که دستگاه ها به شکل مشترک ماموریت های خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: دستگاه هایی که در این زمینه ماموریت دارند باید در جلسات کارگروه  حضور داشته باشند چراکه خروجی این جلسات منشا خیر برای شهروندان است.

سرپرست گروه برنامه ریزی بحران و پدافند غیر عامل شهرداری تبریز عنوان کرد: وظیفه و رسالت اصلی پدافند غیرعامل، صیانت از جان و مال مردم است. در این حوزه باید تلاش کنیم و دستگاه ها نیز همکاری کنند تا جزیره ای عمل نکنیم و به جایی برسیم که به شکل مشترک ماموریت های خود را به نحو احسن انجام بدهیم.

وی افزود: ما دو ماموریت مهم داریم که یکی فرهنگی و دیگری سخت افزاری است. ما هرگز از حوزه فرهنگی عافل نمی شویم چون انتظار داریم هر شهروند در مواقع بحران، نه تنها خود، بلکه خانواده و همراهانش را نیز از حادثه حفظ کند. در این راستا ضرورت دارد تا شهروندان برای مواقع بحرانی آموزش های ویژه ای را ببینند.

آذرنیا گفت: در فرهنگسراهای مجموعه شهری بستری ایجاد کردیم که شهروندان به شکل عمومی آموزش ببینند. اما ابتدا به ساکن، از مجموعه خانواده بزرگ شهرداری تبریز شروع کرده ایم که تمامی پرسنل و کادر در زمینه پدافند غیرعامل آموزش های لازم را ببینند.

وی اظهار کرد: ساختمان سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز در حوزه پدافند غیرعامل، یک پایگاه مهم و مستحکم است و به عنوان یکی از بزرگترین پایانه های کشور مطرح است. بنایی که ساخته شده تا هشت ریشتر زلزله مقاومت دارد و اگر خدای نکرده اتفاقی رخ بدهد، از آن به عنوان پایگاه و محلی امن برای تجمع استفاده می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.