از زمان آغاز بارش برف در تبریز تا بعد از چند ساعت تمامی معابر و خیابان‌ها قفل شده، به گونه‌ی که اگر یک فرد می‌خواست راهی منزل شود چاره‌ای جز پیاده‌روی نداشت. 

Image result for برف تبریز

به گزارش آیرال خبر، شهرنشینی علاوه بر خاصیتهایی که داشته در برخی مواقع نیز مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال  دارد، رفاه، ارائه خدمات اجتماعی مناسب از مزیت‌های شهرنشینی محسوب می‌شود که عموم مردم و کارشناسان مسائل شهری بر روی آن اجماع دارند، در مقابل، ترافیک، آلودگی و هزینه‌های زندگی بالا نیز از کارکردهای زندگی در جوامع شهری است به خصوص که اگر در یک کلانشهر زندگی کنیم.

از صبح دیروز بارش‌ سنگین برف در آذربایجان‌شرقی، آغاز شده البته این بارش ها تا شب ادامه دار بود و امروز نیز تداوم خواهد داشت. یکی از خاصیت‌های جوامع شهری این است که در چنین مواقعی از یک موضوع کوچک بحرانی بزرگ به وجود می‌آید، البته این خاصیت شهری نیست بلکه مدیران شهری هستند که باعث بروز مشکلاتی در شهرها می‌شوند.

از زمان آغاز بارش برف در تبریز تا بعد از چند ساعت تمامی معابر و خیابان‌ها قفل شده، به گونه‌ی که اگر یک فرد می‌خواست راهی منزل شود چاره‌ای جز پیاده‌روی نداشت. مسیر کمربندی نصف‌راه به سمت آبرسان در حالت عادی همیشه بارترافیکی سنگینی را تحمل می‌کند چه برسد به اینکه برف هم ببارد.

ترافیک شدید باعث شده بود که کل شهر قفل کند و بسیاری از مردم به صورت پیاده راهی منازل خود شوند، البته پیاده‌روی مردم چندان هم به علت قفل معابر اصلی شهر نبود بلکه برخی رانندگان تاکسی نیز طبق روال همیشگی که اگر اندکی هوا خراب شود به دنبال مسافردربستی هستند به صورت خودجوش نرخ کرایه را افزایش داده بودند.

کرایه تاکسی چنان افزایش یافته بود که به طور مثال اگر یک نفر می‌خواست از آبرسان تا شهرک باغمیشه برود باید 15 هزار تومان هزینه می‌کرد، برخی شهروندان که همراه خانواده بودند به ناچار زیر بار این هزینه‌ها می‌رفتند.

حال باید پرسید که این مشکلات از کجا ناشی می‌شود؟ آیا شهر مشکل دارد یا مسئولان شهری. به هرحال اینگونه مشکلات در کلانشهرها نعمت الهی را به کام مردم تلخ می‌کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.