مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد:

برنامه جامع «واقعه‌نگاری مشروطه» اجرا می‌شود

توسطسردبیر

آذر 4 1398

برند شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از اجرای برنامه جامع «واقعه نگاری مشروطه» طی سال آتی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مسعود برزگر جلالی با اعلام این خبر گفت: یکی از راه های حفظ داشته های معنوی و سرمایه های فرهنگی جامعه، ارج نهادن به این داشته ها و انتقال وقایع تاریخی به نسل‌های بعدی است و همین امر، مسوولیت ما را در قبال تاریخ و فرهنگ کهن شهر تبریز دوچندان می‌کند.

او ادامه داد: بر این اساس یکی از طرح های این سازمان، اجرای برنامه جامع “واقعه نگاری مشروطه” است که طی  سال آتی اجرا خواهد شد. طی این طرح المان برخی مشاهر مشروطه و یا وقاع تاریخی این مقطع زمانی احداث و در نقاط مختلفی از شهر نصب خواهد شد. همچنین توضیح و اشاره ای از آن نیز در قسمتی از المان نوشته می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به اهداف این برنامه اظهار داشت: احیای تاریخ دوران مشروطه و مبارزات انجام گرفته بر علیه ظلم و ستم قاجار و اتتقال وقایع تاریخی به نسل حاضر و نسل‌های بعدی، از جمله اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال می شود.

برزگر جلالی همچنین تاکید کرد: تاریخ تبریز سرشار از وقایع و اتفاقات مهم و تاثیرگذار است و وظیفه ما حفظ و نشر و انتقال آن است و امیدواریم به عنوان امانت داران این سرمایه عظیم، بتوانیم آن را به خوبی حفظ و منتقل کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.