اجرای مصوبه سیاست های تشویقی شورای اسلامی شهر تبریز با تایید فرمانداری، در مناطق ۱۰گانه شهرداری توسط شهردار تبریز ابلاغ شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریارنیوز، بر اساس سیاست های ابلاغی که در هفت ماده به تصویب رسیده است، تعـدیل و کاهش ۲۳ درصـد مبنـاي محاسـبه کلیه آیتم هاي عوارض براي کلیه پروانه ها و مجوزهاي ساختمانی بر اساس طرح تفصـیلی (ماده۲۳ و۲۴ دفترچه تعرفه عوارض محلی سـال۱۳۹۷ ) بر مبناي تعرفه عوارض محلی سـال ۱۳۹۷ به شـرط پرداخت نقـدي و یکجـاي کـل عوارض احتسابی از تاریـخ ۱/۷/۹۷ لغایت ۳۰/۹/۹۷ خواهد بود.

بر مبنای تبصره یک این ماده کـاهش مبناي محاسـبه کلیه آیتم هاي عوارض در مناطق ۴،۶،۷،۱۰ شهرداري تبریز به علاوه محدوده بافت فرسوده وحاشیه نشینی مصوب شوراي عالی معماري و شهرسازي ۳۰ درصدخواهد بود.

در تبصره دو این ماده آمده است: کاهش مبناي محاسـبه مـذکور براي کلیه آیتم هاي عوارض در سه ماهه آخر سال ازتاریـخ ۱/۱۰/۹۷ لغایت ۲۹/۱۲/۹۷ به ترتیب ۲۰ درصـد براي موارد منـدرج در متن ماده و۲۳ درصد براي موارد مندرج در متن تبصره خواهد بود.

بر اساس تبصره سه این ماده که به منظور تشویق شهروندان برای گرفتن پروانه و توسعه ساخت ساز در شهرک های اطراف شهر به تصویب رسید، برای شهرک های مصلی، فجر و نصر برای سه ماهه سوم ۴۰ و سه ماهه چهارم ۳۰ درصد، شهرک صیاد شیرازی برای سه ماهه سوم ۷۵ درصد و سه ماهه چهارم ۶۵ درصد، برای شهرک اندیشه در سه ماهه سوم ۵۵ و سه ماهه چهارم ۴۵ درصد، برای شهرک خاوران در سه ماهه سوم ۵۰ و سه ماهه چهارم ۴۰ درصد و برای شهرک ارم در سه ماهه سوم ۴۰ و سه ماهه چهارم ۳۰ درصد تخفیف با شرایط اعلام شده در متن ماده، برای اجرا ابلاغ شد.

در ماده دوم این لایحه به موضوع تثبیت بنا مربوط است آمده است: تعـدیل و کاهش ۲۰ درصـد مبناي محاسـبه کلیه آیتم هاي عوارض تثبیت بناي پرونـده هاي تخلفات ساختمـانی که منجر به صـدور آراء از سوي کمیسـیون هاي ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ می شونـد (به جز جرایم) به شرط پرداخت نقدي و یکجاي کل عوارض احتسابی از تاریخ ۱/۷/۹۷ لغایت ۳۰/۹/۹۷ خواهد بود.

بر مبنای تبصره یک این ماده کاهش مبناي محاسـبه کلیه آیتمهاي عوارض درمحدوده مصوب بافت فرسوده وحاشـیه نشـینی مصوب شوراي عالی معماري و شهرسازي ۲۳ درصد خواهد بود

در تبصره دوم این لایحه آمده است: کاهش مبناي محاسـبه مذکور براي کلیه آیتم هاي عوارض در سه ماهه آخر سال از تاریخ ۱/۱۰/۹۷ لغایت ۲۹/۱۲/۹۷ بـه ترتیب ۱۶ درصـد براي موارد منـدرج در متن مـاده دو این لایحه ۲۰ درصد براي موارد مندرج در متن تبصره۱خواهد بود.

در تبصره سه این ماده نیز درخصوص عوارض تثبیت بناي مربوط به املاك خیابانهاي توحید وعدل (روبروي تربیت معلم و امـامیه روبروي پـارك مشـروطه (بافت تجاري ومسـکونی) و انتهاي خیابان مارالان قسـمتی از کوي شهید تجلایی (ساري زمین) و پشت ساختمان سنگی خیابان ابوذر (صرفًا تجاري هاي برخیابان) درحوزه شهرداري منطقه ۳ وهمچنین کوي الهیه، زمزم ونبوت به میزان ۴۰ درصد کاهش مبناي محاسبه به شرط پرداخت نقدي به صورت یکجـا از تاریـخ ۱/۷/۹۷ لغایت ۳۰/۹/۹۷ و ۳۵ درصـد از تاریخ ۱/۱۰/۹۷ لغایت ۲۹/۱۲/۹۷ را شامل خواهد بود.

این مصوبه پس از تایید در فرمانداری برای اجرا توسط شهردار تبریز به مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز ابلاغ شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.