مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز:

تداوم قطعی برق/ دلایل قطعی‌ برق

توسطسردبیر

بهمن 28 1398

کاظمی گفت: در حدود 450 مگاوات سهمیه برای استان‌های شمالغرب در نظر گرفته شده است، سهم آذربایجان‌شرقی نیز در حدود 150 مگاوات است، بنابراین شهروندان محترم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا از خاموشی های برق در امان بمانیم.

دلایل قطعی‌ برق/ سهمیه‌بندی مدیریت برای هر استان

به گزارش آیرال خبر، عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز، با اشاره به قطعی برقی در نقاط مختلف تبریز و شهرستان‌ها اظهار داشت: برودت هوا در فصل زمستان باعث می‌شود که مصرف برق و گاز در بین مشترکین افزایش یابد.

وی گفت: نیروگاه‌های تولید گاز بخاطر افزایش میزان مصرف، مجبور هستند که تولید خود را بیشتر کنند بنابراین نیازمند مدیریت مصرف در برق و گاز هستیم، شبکه ملی برق نیز برای جلوگیری از خاموشی های گسترده برنامه خاموشی مقطعی را تدوین کرده که برای هر استان به میزانی مشخص  سهمیه‌ای در نظز گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز افزود: در حدود 450 مگاوات سهمیه برای استان‌های شمالغرب در نظر گرفته شده است، سهم آذربایجان‌شرقی نیز در حدود 150 مگاوات است، بنابراین شهروندان محترم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا از خاموشی های برق در امان بمانیم.

کاظمی تصریح کرد: دمای مناسب برای منازل بین 18 تا 21 درجه است، به اندازه هر درجه‌ای که در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود 7درصد نیز در کاهش مصرف برق صرفه‌جویی‌ می‌شود.  سردی و برودت هوا باعث شده روزانه در کشور نزدیک به 600 میلیون مترمکعب گاز و حدود 300 میلیون کیلووات ساعت برق مصرف ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 12 راهکار برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است، در استفاده از سیستم‌های گرمایشی از لوازمی استفاده شود که پرت حرارتی کمتری دارند به طور مثال، استفاده از شومینه به هیچ وجه توصیه نمی شود،استفاده از سیستم ترموستات در شوفاز نیز از جمله راهکارهای کاهش مصرف انرژی است،برنامه‌ای که از طرف شبکه ملی برق ابلاغ می‌شود به صورت روزانه و ناگهانی است بنابراین تا هر زمانیکه برودت هوا بیشتر باشد احتمال خاموشی نیز وجود دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.