با ۳۰۳ رسانه چاپی، ۱۷۶ رسانه برخط و پایگاه خبری و ۲۴ رسانه الکترونیکی

تعداد رسانه‌های آذربایجان‌شرقی از مرز ۵۰۰ رسانه گذشت

توسطسردبیر

دی 7 1398

تعداد رسانه‌های آذربایجان‌شرقی از مرز ۵۰۰ رسانه گذشت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش رسانه در توسعه جوامع، گفت: تعداد رسانه‌های استان در دی ماه امسال از مرز ۵۰۰ رسانه گذشت.

به گزارش  آیرال خبر، “وحید حسین‌زاده” روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با صدور مجوز ۹ رسانه جدید، شامل ۳ ماهنامه، یک فصلنامه و پنج پایگاه خبری از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، مجموع رسانه های مکتوب، برخط و الکترونیک غیر برخط استان به ۵۰۳ رسانه رسید.

وی افزود: با این تعداد رسانه مکتوب، برخط و الکترونیک غیر برخط، استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد رسانه همچنان در رتبه دوم کشور پس از استان تهران قرار دارد.

حسین‌زاده ادامه داد: از مجموع ۵۰۳ رسانه استان، ۳۰۳ رسانه چاپی، ۱۷۶ رسانه به صورت برخط و پایگاه خبری و ۲۴ رسانه نیز به صورت الکترونیکی غیر برخط هستند.

بر اساس این گزارش، آذربایجان شرقی از قطب های اصلی روزنامه نگاری در تاریخ ۱۹۰ ساله مطبوعات ایران بوده است به گونه ای که نخستین نشریه محلی ایران به زبان فارسی با نام نشریه مملکت آذربایجان در سال ۱۲۷۵ قمری/ ۱۲۳۴ شمسی در این خطه منتشر شد و ۱۵ سال بعد از آن نخستین جریده اصفهان با نام «فرهنگ» قدم به عرصه گذاشت.

روزنامه نگاران آذربایجان همچنین نخستین مجله ایرانی با عنوان «گنجینه فنون» را در اواخر دهه ۱۲۷۰ شمسی بنیان گذاشتند و به سال ۱۲۸۹ شمسی نخستین نشریه تمام صفحه کشورمان به سبک امروزی را با نام «ایران نو» به عنوان ارگان حزب دموکرات منتشر کردند.

نخستین نشریات طنز تاثیرگذار و حرفه ای از قبیل «آذربایجان» علیقی صفراوف نیز در سال های منتهی به مشروطه در تبریز منتشر شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.