تبریز

شهرداری منطقه ۴ یکی از وسیع ترین مناطق شهرداری در تبریز بوده و تنوع بافتی آن نیز، حاکی از این امر است که حفظ و نگهداری و توسعه این فضاهای سبز در این محدوده اقدامات جدی و توجه ویژه را می طلبد که خوشبختانه شهرداری منطقه ۴ دراین زمینه عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علاوه بر برنامه های حفظ و توسعه فضای سبز، اجرای برنامه های فرهنگی که در تعامل با روابط عمومی و ارتباطات منطقه صورت می گیرد، موجب جذب هرچه بیشتر شهروندان به پارک ها و فضاهای سبز منطقه می شود و در عین حال، میزان مشارکت آنان را در امور شهری افزایش می دهد.

روح الله قراچورلو، مدیر فضای سبز شهرداری منطقه ۴ تبریز در خصوص اقدامات این منطقه از ابتدای سال جاری می گوید: همزمان با فرا رسیدن بهار، اقدامات آماده سازی سطح منطقه برای استقبال از بهار با کاشت ۶۰۰هزار بوته نشای انواع گل  که عمدتا تولید گلخانه های منطقه بودند، آغاز شد. همچنین ۲۵۰۰ اصله نهال از ابتدای سال تا کنون در قسمتهایی که انبوه کاری جزئی نیاز بود و یا با هدف واکاری، غرس شده است. ۱۰ هزار درختچه گلدار و ۱۶هزار بوته از ارقام ردیفی نیز در سطح منطقه کاشته شده است.

وی در ادامه به طرح های توسعه فضای سبز در منطقه اشاره کرده و اضافه می کند: در اطراف میدان بزرگ آذربایجان و حکم آباد، حدود ۲۰ هزار مترمربع توسعه فضای سبز داشته ایم. همچنین، علاوه بر ۵ پارکی که در سال گذشته در این منطقه افتتاح شده، دو پارک شهید خلیلی و کوی شهید سنجری نیز در سال جاری افتتاح می شود.

قراچورلو برنامه های استقبال از تابستان را نیز برشمرده و اظهار می کند: اجرای گلکاری های فصلی، تعمیر و راه اندازی آب نماها، رفع ایرادات در سیستم های روشنایی پارکها، تجهیز و تعمیر سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها، از جمله اقداماتی است که در سطح منطقه و با هدف استقبال از تعطیلات تابستانی انجام می گیرد.

به گفته مدیر فضای سبز شهرداری منطقه ۴، اجرای جشنواره های فرهنگی در پارکهای بزرگ سردار ملی و قوم تپه و جشنواره ۱۰ روزه در فاز اول پارک بزرگ، با استقبال خوب شهروندان روبرو شده بود که موجب شده شهرداری منطقه در سال جاری نیز به این موضوع اقبال نشان دهد و از ابتدای تیرماه و البته با رفع نواقص سالهای قبل، نسبت به اجرای این جشنواره ها مبادرت ورزد.

قراچورلو همچنین تصریح می کند: امسال در شهرداری منطقه ۴ خبرهای خوبی در حوزه فضای سبز خواهیم داشت که آغاز بهره برداری از پارک بزرگ تبریز مهم ترین آن ها است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.