طرح آب

دومین دوره مسابقات نقاشی آب = زندگی به منظور آموزش شیوه‌های بهینه مصرف آب ویژه کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، در جهت صرفه جویی در مصرف آب و ارائه شیوه های اصولی در استفاده از این مایه حیاتی، دومین دوره مسابقات ” آب = زندگی” ویژه کودکان و نوجوانان با مشارکت خانه محیط زیست و توسعه پایدار آذربایجان شرقی در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

در آیین اختتامیه این مسابقه حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به سرانه بسیار بالای مصرف آب در ایران، برگزاری برنامه های کودک محور را به جهت فرهنگ سازی در استفاده اصولی از آب، مهم و ضروری دانست.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان برای پرهیز از اسراف در دین مبین اسلام، استفاده صحیح و منطقی از نعمت های الهی به خصوص آب را نوعی شکرگذاری از نعمت‌های خداوند دانست.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در شرایط کنونی که وضعیت آب های زیرزمینی در شرایط خوبی قرار ندارد ارائه شیوه های استفاده بهینه از آب به کودکان، از راهکارهای موثر در مدیریت مصرف آب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز افزود: بهترین راه آموزش صرفه جویی در مصرف آب به کودکان استفاده بهینه خود والدین از این مایه حیاتی است که کودکان به صورت عملی با کلمه صرفه جویی آشنا می شوند.

گفتنی است، در انتهای این برنامه از کودکانی که در مسابقه نقاشی حائز رتبه های برتر شده بودند با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.