آیرال خبر- شبستری خیابانی طوری حساب دوران مسئولیت خودش را از دولت دوازدهم جدا می‌کند که گویی نه رئیس‌جمهور همان است و نه سیاست اجرایی حاکم بر کشور همان.

به گزارش آیرال خبر به نقل از آناج: معاون سابق سیاسی و امنیتی آذربایجان‌شرقی اخیراََ در مصاحبه‌ای در خصوص سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وضعیت فعلی کشور، سخنان جالبی را مطرح کرده است.

شبستری در بخشی از سخنان خود می‌گوید: «دولت روحانی در دور دوم دچار روزمره‌گی شده است و عزم جدی برای اصلاح ساختارهای غلط را ندارد. سیستم اداری ما فشل است و پاسخگوی نیازهای امروز مردم نیست».

وی در بخش دیگر سخنانش، در پاسخ به سوال مجری که می‌گوید مردم با امیدی به دولت روحانی رای داده بودند و امروز ناامید هستند، می‌گوید: «امروز مردم نسبت به سال‌های قبلی، از عملکرد دولت ناراضی‌اند و من واقعا هیچ جوابی در برابر آن‌ها ندارم».

شبستری در جای دیگر از عملکرد قوه قضاییه و برخی اشخاص که شعار و رفتارشان یکی نیست گلایه می‌کند و چنین موضوعاتی را زمینه بروز برخی اتفاقات در آینده می‌داند.

او دلیل عدم حضور در مسئولیت‌های اجرایی دولت دوازدهم، علی‌رغم پیشنهادات فراوان را مشغله‌های خانوادگی و عدم همراهی و سپر شدن برای افرادی که درقبال کارهایشان، برای خودشان پوشش درست کرده‌اند عنوان می‌کند.

 اینکه معاون سابق سیاسی_امنیتی استانداری در غیاب بسیاری از بزرگانی که می‌بایست قبل از او در مقام پاسخگویی به عملکردشان به سوالات جواب می‌دادند، حاضر شده امری محترمانه است اما این همه ماجرا نیست چرا که نمی‌شود پس از ۴ سال در گوشه‌ای نشست و از بسیاری از اعمال و رفتار برائت جُست.

شبستری خیابانی در جایی از مصاحبه می‌گوید «من تا جایی که می‌توانستم در اصلاح امور، کار انجام دادم» اما نمی‌گوید که به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در استان پس از استاندار، دقیقا چه تفاوتی بین او و مسئول قبلی یا فعلی ایجاد شده است و به استناد کدام کار مدعی برخی تغییرات در استان است؟

او به مانند بسیاری از مدیران کنار رفته از بدنه اجرایی دولت در طول این سال‌ها، در ژستی منتقدانه طوری سنگ مردم را به سینه می‌زند و از قوه قضاییه یا بروکراسی اداری و بعضی بریز و بپاش‌ها در عرصه‌های مدیریتی و همچنین انتخابات انتقاد می‌کند که گویی شخص ایشان از همان ابتدا در مرکز آزمایشگاهی و به دور از هرگونه فعالیت سیاسی و اجرایی در حال کشف و رصد چنین مشکلاتی بوده است.

شبستری مانند بسیاری از افرادی که امروز سهمی در بدنه دولت و مجلس ندارند و با انتشار سخنرانی و کلیپ‌ها، خودشان را دادخواه مردم معرفی می‌کنند اما در زمان مسئولیت حتی زمزمه چنین انتقاداتی را نیز بر دل نداشتند، صحبت می‌کند اما کسی نیست از وی سوال کند که آیا اِپسیلونی از این سخنان منتقدانه را در دوران مسئولیت خودش نیز می‌توانست بیان کند؟

از هرچه بگذریم، اعترافات تلخ عالی‌ترین مسئول استانی دولت یازدهم در خصوص میزان کارآمدی دولت تدبیر و امید قابل تقدیر است. شبستری صادقانه و از راهی که رفته دولت را نقد می‌کند و با زبان بی‌زبانی می‌گوید که از این دولت نباید امیدی برای آینده داشت و چراغی گرم نخواهد شد.

حالی که دولتِ دچارِ روزمره‌گی شده‌ی مدِ نظر شبستری، مدت‌هاست به استناد شاخص‌های آماری کارایی نداشته و در حال در جا زدن است!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.