نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که امروز سپاه و نیروهای مسلح در دل مردم جای دارند، گفت: امروز محبوبیت سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مسلح مثال زدنی است، زمانی که اتفاق یا حادثه‌ای مانند زلزله‌ در منطقه‌ای رخ می‌دهد، بسیج، سپاه و نیروهای مسلح اولین گروهی هستند که در آن مکان حاضر می‌شوند.
به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در همایش جهاد عاشوراییان، اظهار کرد: زمانی که جهاد سازندگی در اوایل انقلاب تشکیل شده بود، با فداکاری کارهای بسیار ارزشمندی به ویژه در زمینه محرومیت زدایی در روستاها انجام داد و نباید هیچ موقع خدمات آن را فراموش کنیم.
وی ادامه داد: زمانی که جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد، جای کار جهادی برای محرومیت زدایی در روستاها خالی شد، مقام معظم رهبری به این نتیجه رسیدند که باید کار جهادی جزو ماموریت‌های سپاه شود و به همین دلیل  بسیج سازندگی را راه اندازی کردند.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمند و ماندگار بسیج سازندگی در کشور، گفت: بسیج سازندگی فداکاری‌های زیادی در زلزله‌ی اخیر کرمانشاه انجام داد، همچنین پنج گروه جهادی از سراسر استان در مناطق سیل زده و زلزله اخیر کرمانشاه به عنوان اولین گروه حضور یافته و دوشادوش دیگر بسیجیان فداکاری کردند، بسیج سازندگی خدمات زیادی را به مردم آسیب دیده ارائه کردند، نباید این خدمات را فراموش کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره با فعالیت و برگزاری اردوهای جهادی در استان، گفت: جمعه‌ی گذشته جوانان بسیج دانشجویی علوم پزشکی به بنده اطلاع دادند که در منطقه خلیل آباد تبریز مردم مستضعف و محروم را با انجام اقدامات پزشکی مورد حمایت قرار داده‌اند، این جوانان در رابطه با محرومیت زدایی تلاش زیادی می‌کنند.
وی تاکید کرد: باید اقدامات انجام شده‌ی بسیج سازندگی را در تامین زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی روستاها ارج نهیم.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره نقش نیروهای مسلح، بسیج و سپاه در کشور، افزود: زمانی که جنگل‌های گلستان آتش می‌گیرد یا هواپیمایی سقوط می‌کند، نیروهای مسلح اولین گروهی هستند که برای امداد رسانی در محل حضور می‌یابند.
وی با بیان این‌که مردم خدمات نیروهای مسلح را در دوران دفاع مقدس فراموش نمی‌کنند، گفت: ما خدمات ارزشمند سپاه، ارتش و نیروهای مسلح را ارج می‌نهیم.
وی در ادامه ضمن قدردانی و تشکر و از فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سلامی، گفت: امیدواریم مسئولان بتوانند در گام دوم انقلاب همراه با برخورداری مردم از عدالت اجتماعی و رفاه و پیشرفت زیر بناهای کشور، زندگی مردم را از فقر و محرومیت نجادت دهند.
وی بیان کرد: الحمدالله سپاه در کنار وظیفه‌ی اصلی خود که دفاع از میهن اسلامی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بوده، همواره برای محرومیت زدایی تلاش کرده است. هر کاری که در کشور انجام می‌شود باید با هدف رفع فقر و محرومیت و ایجاد رونق در زندگی عموم مردم باشد، سیاست رژیم گذشته و قاجار با اعمال تبعیض باعث محرومیت مناطق دور افتاده شده بود،  جمهوری اسلامی مصم است تمامی تلاش و امکانات خود را برای محرومیت زدایی به کار بگیرد.
حجت الاسلام آل هاشم ضمن قدردانی از شهردار تبریز در رسیدگی به مسائل مناطق حاشیه نشین، گفت: از شهردار تبریز خواستار صدور دستور ویژه‌ای به شهرداران مناطق حاشیه نشین برای رسیدگی بیشتر به مناطق حاشیه نشین تبریز هستیم، مردم از وضعیت خیابان و راه گشایی گلایه دارند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.