شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور ۹۰۰ ناشر در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت.
به گزارش آیرال خبر، محمد محمدپور عصر امروز در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال اظهار کرد: خداوند قادر متعال را سپاسگزاریم که ما را در مسیر رشد و توسعه و تعالی فرهنگی استان و کشور عزیزمان با همراهی فرهیختگان، مدیران فرهیخته، وزیر فرهیخته و همه افرادی که در ارتباط با این نمایشگاه یاری‌گر ما بودند، توفیق داد، تا بتوان گامی دیگر در این مسیر برداریم.

وی با بیان اینکه امروز حاضرین در آیین افتتاح عنایت به مساله کتاب و کتاب‌خوانی دارند، گفت: آرزو دارم خداوند ما را در این مسیر اثرگذار و تعیین‌کننده شرمنده مردم و نخبگان نکند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان با تاکید به اینکه این رویداد بزرگ‌ترین رویداد منطقه شمال‌غرب کشور بوده و همه ساله در ماه‌های شهریور، مهر و آبان نگاه مردم به این گوشه منطقه است تا ببینند این رویداد چه زمانی روی خواهد داد، گفت: این مطالبه به حق از تعالی فکر و اندیشه مردمان ما شکل می‌گیرد.

وی افزود: تاریخ گهربار ایران، همه ما را گسیل می‌دهد تا هم‌اکنون نیز مانند تاریخ درخشان طلایه‌دار حرکات بسیار مهم و فرهنگی باشیم.

محمدپور بیان کرد: فرهنگ و هنر ثروت زاینده و ثروتی است که خودش را تولید می‌کند و اگر بتوانیم این نهاد را آب داده و همراهی کنیم قطعاً می‌تواند یک منبع پایان‌ناپذیر برای اقتصاد کشور باشد.

وی اضافه کرد: با این تاریخ درخشان، اگر اقتصاد، سیاست و روابط متکی به این فرهنگ نباشد قطعا نقیصه ایجاد می‌شود و امید است روزی برسد که فرهنگ و هنر و کالای فرهنگی جایگزین نفت ما در اقتصادمان باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: در سالی که تبریز به واسطه پیشینه افتخارآمیز خود به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شده است، اتفاقات خوبی روی داده و این نمایشگاه با تاکید وزیر ارشاد ابعاد دیگری یافت.

محمدپور یادآور شد: در نمایشگاه سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر بازدید و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش انجام شد که این به معنای ورود کالای استراتژی به سبد هزینه‌های خانوارها است.

وی ابراز کرد: در شانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان کتاب و یک میلیون ۵۰۰ هزار نسخه کتاب و ۱۵۰ ناشر خارجی از ۲۰ کشور جهان با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ ناشر رسانه‌های دیجیتال شرکت دارند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان ابراز کرد: ۲۵ هزار مترمربع فضای مسقف در اختیار نمایشگاه کتاب هستند و در تبریز چک هیچ ناشری برنمی‌گردد و همه بخش‌های شهری در این نمایشگاه منتفع هستند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.