index.jpg

آیرال خبر- شهردار تبریز گفت: یک درخت تا ۲۰ ساله شود میلیون ها تومان برای شهرداری هزینه دارد و اینکه برخی خود را بیش از شهرداری نگران درختان نشان می دهند درست نیست.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تمام اتفاقات در حوزه فضای سبز در قالب کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز مدیریت شده و اتفاق می افتد گفت: تمام قطع اشجار اخیر بر اساس قانون رخ داده است.

او با اشاره به اینکه متولی فضای سبز و درختان شهر، شهرداری است تاکید کرد: شهرداری بیش از دیگران نگران فضای سبز شهر است.

شهین باهر ادامه داد: برخی به هر دلیلی علاقه مند هستند فکر کنند شهرداری دنبال از بین بردن فضای سبز است.

او با بیان اینکه برخی اتفاقات در سال های گذشته رخ داده است که باعث بدبینی مردم شده است، تاکید کرد: امسال ردیف درآمدی شهرداری از محل تغییر کاربری ها صفر شده است، یعنی اینکه شهرداری به هیچ عنوان دنبال تغییر کاربری نیست.

شهردار تبریز شهرداری را مادر فضای سبز شهری خواند و اظهار کرد: ما امسال حدود ٢٠ پارک افتتاح کرده ایم و تکمیل پارک بزرگ، پارک باغشمال و توسعه فضای سبز را محور برنامه های خود در سال ٩٨ قرار داده ایم.

او در ادامه به موضوع قطع اشجار اخیر در سطح شهر اشاره کرد و تاکید کرد: بر اساس دستورالعملی که اعلام کرده ایم هرگونه قطع اشجار در صورت وجود مصوبه کمیسیون حفظ و گسترش باید پیش از اجرا باید اطلاع رسانی شود.

شهین باهر عدم قطع بموقع درختان را باعث ایجاد خسارت جانی و مالی به شهروندان دانست و گفت: تا حد امکان دنبال قطع درخت نیستیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه از مشارکت شهروندان در مسائل شهری بسیار خوشحالیم گفت: همکاری مردم در مسائل شهری ارزشمند است.

او با بیان اینکه در موضوع قطع درختان کوی فرشته در حالیکه مجوز داشتیم نباید این کار شبانه رخ می داد گفت: اینکه قبل از شروع کار وسط پروژه عمرانی خبرنگار اتفاقی حضور دارد و مسئول با وجود اینکه مجوز قانونی دارد اما از او فرار می کند شک برانگیز است. او افزود: به همین دلیل که این فرد باعث تشویش ذهن مردم شده بود فردای همان روز او را عزل کردیم.

باهر در پایان گفت: هر کس دنبال ناراحت کردن مردم باشد با او برخورد خواهیم کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.