یکی از وکلای دادگستری در پی انتشار تصاویر کودکان بی‌بضاعت در کانال کریم صادق‌زاده نماینده شورای شهر تبریز از وی شکایت کرد.

به گزارش آیرال خبر، در پی انتشار تصاویر کریم صادق‌زاده نماینده شورای شهر تبریز در حین اهدای اقلام به برخی از دانش‌آموزان نیازمند که موجب واکنش فعالین فضای مجازی شد، یکی از وکلای تبریز از وی به اتهام ایجاد خطر‌ برای سلامت روانی کودکان شکایت کرد.

یوسف زاده، استاد دانشگاه و وکیل دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آناج با بیان اینکه این اقدام تعرض به حریم شخصی و خصوصی افراد است، اظهار داشت: اقدام آقای صادق زاده بر اساس مواد ۲، ۴ و ۵ از قانون حمایت کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۸۱، موجب ناراحتی شهروندان و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی است.

وی افزود: هدف از طرح شکایت علاوه بر درخواست مجازات مرتکب توسط مقامات قانونی، ایجاد فضایی برای پیشگیری از تکرار موارد مشابه در خصوص سو استفاده از کودکان و نیازمندان برای اغراض شخصی و سیاسی است و بر انگیزه بازدارندگی شکایت تاکید شده است.

یوسف زاده ابراز امیدواری کرد با ورود جدی دادستانی محترم جدید تبریز به این موضوع، زمینه های بروز و‌ تکرار چنین مواردی ریشه کن شود.

گفتنی است روز شنبه ۶ شهریورماه سال جاری، کریم صادق زاده در حین پخش بسته های کمک تحصیلی تهیه شده توسط یکی از نهادهای مدنی استان، با حضور در محل پخش این اقلام از طرح مذکور تصویر برداری کرده و عکس‌های حضور خویش را به همراه تصاویری واضح از کودکان در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده بود که پس از واکنش فعالین مجازی این تصاویر از کانال وی حذف شده و پس از مدتی تصاویر ویرایش شده آن مجددا منتشر گردید.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.