تبریز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، از هنرمندان و فعالان فرهنگی خواست طرح های کاربردی خود را برای ساماندهی فاز ۲ گلزار شهدای تبریز ارائه کنند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، عباس پورحسن با اشاره به آمار شهید، جانبازان و آزادگان آذربایجان شرقی گفت: این استان تعداد ۹ هزار و ۸۲۴ شهید، ۲۳ هزار و۶۸۷‌ نفر جانباز، ۱ هزار و ۹۰۶ نفر آزاده طی ۴۰ سال گذشته تقدیم انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: ۱۸۰ هزار نفر خانواده شهدا نیز در استان تحت پوشش بنیاد شهدا و ایثارگران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در خصوص وظیفه اصلی این بنیاد خاطرنشان کرد: اشاعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انجام اقدامات مناسب در این خصوص از جمله وظایف اصلی بنیاد شهید است.

پورحسن در خصوص انجام اقداماتی برای رفع دغدغه های افکار عمومی عنوان کرد: برگزاری نشست تخصصی با کارشناسان فرهنگی اقدامی است که به منظور رفع دغدغه جامعه و افکار عمومی انجام می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه گلزار شهدا نمادی کامل برای ایثار و شهادت است، گفت: باید اداره و حفظ آن به گونه ای باشد که برای نسل سوم و چهارم نیز بوی ایشار و شهادت به یادگار بماند.

وی با اشاره به اینکه فاز اول ساماندهی آرامستان ها پایان یافته عنوان کرد: ساماندهی فاز ۲ آرامستان های گلزارشهدا از دوماه دیگر آغاز می شود که دغدغه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز در ساماندهی این فاز اعمال خواهد شد.

عباس پورحسن در خصوص استقبال از طرح های کاربردی برای ساماندهی فاز۲ آرامستان وادی رحمت تبریز خبر داد: فراخوانی برای جذب برنامه های عملی در زمینه همسان سازی، یکسان سازی و ساماندهی فاز۲ داده خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح های ارائه شده با تشکیل کارگروهی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و حضور صاحب طرح به عنوان مهمان بررسی و تصویب خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.