مدیریت پسماند

مسئول بهداشت محیط معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: کنترل و کاهش میزان تولید پسماند و روش های مدیریت پسماند توسط شهروندان از اقداماتی است که در کاهش تعداد حیوانات موذی می تواند مثمرثمر باشد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، نیما بهرنگی در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز اظهار داشت: از شهروندان تقاضا داریم در بحث پسماند دقت لازم را داشته باشند چرا که این موارد باعث می شود جمعیت حیوانات موذی افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: طرح جامع مبارزه با موش های فاضلاب به مدت ۹ سال است که همه ساله در فصل تابستان به طور ضربتی انجام می‌شود و بر همین اساس در کلیه کانال ها طعمه گذاری و سم پاشی صورت می‌گیرد.

بهرنگی شستشو و گندزدایی باکس های زباله را یکی از راه های کاهش حیوانات موذی دانسته و افزود: در تابستان به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی دو بار این باکس های زباله شستشو می شوند ولی به دلیل حجم بالای زباله گاهی این اقدام نیز جواب نمی‌دهد و نیاز است که شهروندان نیز به ما کمک کنند.

مسئول بهداشت محیط معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز یادآور شد: متاسفانه میزان تولید زباله در تبریز بسیار زیاد است.

بهرنگی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع حیوانات موذی رویکرد ما کنترل این حیوانات است، تصریح کرد: در اکوسیستم طبیعت و شهر، ما نمی توانیم موجود زنده را حذف کنیم. یکی از راه های کنترل، مبارزه فیزیکی است. در این خصوص فاکتور اصلی ما پسماند مواد غذایی است که بتوانیم این موارد را از حیوانات دور کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جمع آوری سگ های بلاصاحب، اظهار داشت: بحث سگ‌های بلاصاحب از موضوعاتی است که در کلانشهرها مطرح بوده و از قدیم با روش‌های مختلف کنترل می‌شدند.

مسئول بهداشت محیط معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز افزود: هم اکنون اکیپ‌های ویژه به همین منظور در سطح شهر با سیستم زنده گیری این سگ‌ها را جمع آوری می‌کنند و پس از آن این سگ‌ها به تشکلی غیردولتی با نام پناهگاه پردیس انتقال داده می‌شوند و در آنجا عقیم سازی و واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

بهرنگی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه زنده گیری این سگ ها اقدامی مشکل و مستلزم طی پروسه‌های مختلف است؛ روزانه بین هشت تا ۱۰ سگ زنده گیری و به پناهگاه پردیس منتقل می شوند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.