نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایران چندین سال در قالب گروه ۱+۵ و برجام با آمریکا مذاکره کرده است و هیچ ملت عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد، کدام فرد عاقلی با کشوری که زیر تمام توافقاتش زد، مذاکره می‌کند.
به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار رهبر معظم انقلاب با او اظهار کرد: موقعیت استراتژیک ایران بر ژاپن مشخص بوده و ژاپنی‌ها از نظر صادرات نفتی به ایران وابسته هستند، نخست وزیر ژاپن برای میانجیگری و جلب رضایت مقامات کشورمان برای مذاکره با مقامات آمریکا به ایران سفر کرده بود.
وی افزود: همانطور که قبلا هم گفتیم ما در مسائل راهبردی انقلاب با کسی مذاکره نمی‌کنیم، رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا را در سالروز برجام تکرار نخواهیم کرد.
وی سخنان و رفتار رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن را افتخارآمیز دانست و تصریح کرد: ملت ایران باید افتخار کنند که چنین رهبر شجاع و آزاده ای دارند که در برابر فرستاده آمریکا رفتاری از خود نشان دادند که مایه مباهات جهان اسلام است.
 امام جمعه تبریز تاکید کرد: سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب، عزت ایران اسلامی و نویدبخش جبهه مقاومت در اکثر نقاط اسلام بود.
وی همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به کشورمان در طول این هفته اظهار کرد: هدف سفر وزیر خارجه آلمان واسطه‌گری بین ایران و آمریکا بود.
وی ادامه داد: ژست طلبکارانه وزیر خارجه آلمان از ایران، نقطه جالب این سفر بود که وزیر خارجه ایران پاسخ او را به خوبی داد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آلمان به عنوان یکی از طرف‌های برجام بدون هیچ گونه اشاره‌ای به عدم تعهد آمریکا به برجام از ایران خواست بدون هیچ چشم داشتی تعهدات برجامی خود را انجام دهد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.