در حاشیه دیدار بزرگ سرخ های ایران

ورود رسمی تراکتور به جمع مدعیان!

توسطسردبیر

بهمن 5 1398

فردا برای تراکتور روز بزرگی خواهد بود.

این تیم که نیم فصل اول را با فراز و نشیب های فراوانی پشت سر گذاشته، در میدان بزرگ آزادی رودرروی تیمی صف آرایی خواهد کرد که همیشه بازی های پر هیجان و دیدنی برابر هم داشته اند.

پرسپولیس رقیب سنتی و دیرین تراکتور در حالی فردا میزبان تراکتور است که به مانند مهمانش سرمربی خود را از دست داده و “گل محمدی” جوان و جویای نام را بر روی نیمکت قرار داده است.

گل محمدی که نتایج بسیار درخشانی با شهر خودرو مشهد گرفته بود در نقل و انتقالی عجیب و غریب در نیم فصل دوم راهی خانه اول خود شد تا بازهم عدم اعتماد به مربیان “بی تعصب” را به اثبات برساند. مربیانی که هیچ گونه عرق و علاقه ای به تیم های تحت رهبری شان ندارند و فقط صفرهای بیشتر در کنار رقم قراردادشان تعیین کننده و مهم است.

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات با حفظ بیرانوند و علیپور و جذب اوساگونا و استوکس (ستاره سابق تراکتوری ها)کار بزرگی انجام داد و امیدوار است با تداوم راه سرمربی پیشین (کالدرون) بتواند بازهم بر صدر جدول تکیه بزند و در انتهای فصل، بوسه ای چندباره بر جام قهرمانی بزند.

احسان حاج صفی

اما در این سوی میدان، ساکت الهامی دست به کار بزرگی زده و با کنار رفتن دنیزلی سکان هدایت سرخ های آذربایجان را به دست گرفته است. سکانی که کمتر کسی باور داشت بیش از یکی دو هفته دوام داشته باشد.

اما این مربی جوان و با انگیزه نتایج بسیار درخشانی را کسب کرد و توانست با ترمیم نقاط ضعف تیمش و تقویت روحی و روانی، اشکان، مسعود و رشید را دوباره احیا کند و تراکتور را به جدول بازگرداند!

در آخرین بازی‌های نیم فصل اول هم اشکان دژاگه احیا شد و هم مسعود شجاعی درخشید و هم رشید مظاهری پس از یکی دو بازی دوباره فیکس شد تا بازهم به کابوس مهاجمان حریف تبدیل شود.

آشتی دوباره پرشورها هم از دیگر معجزه های ساکت در نیم فصل اول بود که نباید نادیده گرفته شود.

حالا با اضافه شدن اکوچا حمزاوی بازیکن الجزایری که قبلاً برای تیم الاتحاد این کشور بازی کرده و در 41 بازی برای تیم دیپورتیوو ناسیونال پرتغال موفق به ثمر رساندن 7 گل شده است که احتمالاً گران‌ترین خرید این فصل فوتبال ایران هم لقب خواهد گرفت، قوی تر از قبل ظاهر خواهد شد.

جدایی کوین فورچونه و یکی دو بازیکن دیگر نمی تواند تاثیر زیادی روی تیم فرا کهکشانی تراکتور داشته باشد و این تیم می تواند با یک بازی غیرتمندانه و با تعصب، پیروزی برابر پرسپولیس و ورودی رسمی تر و قاطع تر به جمع مدعیان قهرمانی را جشن بگیرد.

آیا فردا شاهد یک بازی زیبا، نفس گیر و پر هیجان خواهیم بود یا احتیاط و تقسیم امتیازات می تواند تاکتیک سرمربیان جوان هر دو تیم باشد؟

آیا تک امتیاز این بازی بزرگ می تواند هدف نهایی باشد؟

باید منتظ ماند و دید!

عادل جعفرموحد

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.