هرچند قاضی زاده هاشمی صندلی وزارت را با حرف و حدیث‌های فراوان ترک کرد اما سوال نماینده تبریز از وزیر جدید به قوت خود باقی ماند.
پرونده علوم پزشکی تبریز از رسانه به صحن مجلس رسید

به گزارش آیرال خبر، در ادامه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی هیئت رئیسه مجلس سؤالات برخی نمایندگان از وزرا را اعلام وصول کرد.

یکی از سوالات اعلام وصول شده، سوال منطقه‌ای محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز از وزیر بهداشت در مورد تخلفات مالی و ضعف مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی بود.

سه سال قبل بود که یکی از پایگاههای خبری استان در گزارشی به تخلفات و اسناد مالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداخته بود که با شکایت صومی همراه شد.

حمیدشیرازی، مدیر مسئول سایت مذکور در دادگاه بدوی تبرئه شد اما با اعتراض رئیس دانشگاه علوم پزشکی به رای صادره، در دادگاه تجدید نظر به جریمه نقدی محکوم گردید. رایی که البته همواره مورد اعتراض مدیر پایگاه خبری زیتون و جمعی از فعالان رسانه‌ای قرار گرفت.

باگذشت چند سال از این ماجرا، اواسط سال گذشته بود که فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس طی سوالی وزیر بهداشت وقت را به کمیسون بهداشت کشاند. بخش عمده سوال فرهنگی در رابطه با همین پرونده ها و اسنادی بود که سایت زیتون نشر داده بود.

در شرح سوال نماینده مردم تبریز از وزیر بهداشت چنین آمده: “در دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت‌های خلاف قوانین به گونه‌ای است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مشکلات و بعضا به بن بست مالی برسد. اطلاع‌رسانی یک سایت خبری منجر به تعطیلی آن شده است در حالی که جز انعکاسِ واقعیت‌ها کاری نکرده‌اند، استفاده از موقعیت اداری برای اخذ مجوزهای کلینیک خصوصی در تبریز، تبدیل وضعیت‌های جهت‌دار، مخالفت با انتقال افراد به دلایل سیاسی برای مشاغل عادی اداری، خودکشی 2 نفر از دانشجویان پزشکی در دو سال اخیر، به تعویق افتادن حقوق کارکنان مراکز سلامت به مدت 7 ماه، به تعویق افتادن حقوق کارکنان خدماتی و شرکتی، عدم پرداخت کارانه اساتید به مدت 14 ماه، الزام بیمارستان‌های تابع دانشگاه برای آندوسکوپی و آزمایشگاه شخصی، دریافت درآمدهای جنبی غیرمتعارف از بخش‌های دولتی و غیر دولتی و مطب، با وجود دریافت محرومیت از مطب، از جمله محورهایی است که در ایرادها و ضعف‌های مدیریتی حاکم بر دانشگاه وجود دارد.”

هرچند قاضی زاده هاشمی صندلی وزارت را با حرف و حدیثهای فراوان ترک کرد اما سوال نماینده تبریز از وزیر جدید به قوت خود باقی ماند. سرانجام بعد از مطرح شدن در کمیسیون بهداشت حالا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده و باید دید این پرونده پر سر و صدا که ابهامات زیادی دارد، سرانجام به کجا خواهد رسید.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.