افتتاح مرکز همایش های بین المللی تبریز که همزمان با سفر رییس جمهور و افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 انجام گرفت، با حاشیه هایی همراه بود، حاشیه هایی که حتی صدای اعتراض کنایه وار صادق نجفی شهردار سابق تبریز را نیز درآورد.

به گزارش آیرال خبر، در مراسم افتتاح این مرکز، بهرام نسیانی شهردار جدیدالانتصاب منطقه 9 تبریز طی سخنانی از تلاش شبانه روزی مسوولان و مدیران شهرداری تبریز در طول سه ماه گذشته برای بهره برداری این پروژه خبر داد و چنین وانمود شد که این مرکز و پروژه در مدت سه ماه اخیر احداث و به بهره برداری رسیده است.

همین اظهارنظر کافی بود تا صادق نجفی شهردار تبریز در واکنشی کنایه آمیز و البته اعتراضی، به یادآوری اقدامات اصلی و زیربنایی انجام گرفته برای طراحی و احداث مرکز همایش های بین المللی تبریز دوره مدیریتی خود بپردازد و از پیشرفت 90 درصدی این پروژه در دوره مدیریت قبلی شهرداری خبر دهد.

وی در گفت و گو با یکی از پایگاه های خبری حتی از افتتاح این مرکز در زمان خود نیز خبر داد و گفت: 90 درصد مراحل طراحی و احداث مرکز همایش های بین المللی تبریز در دوره قبلی انجام گرفته و حتی این مرکز به دست من یک بار افتتاح شده بود و تنها تزئینات و دکوراسیون داخلی این پروژه باقی مانده بود.

شهردار سابق تبریز همچنین تأکید کرده است که برخلاف اظهارات برخی افراد که مدعی افتتاح سه ماهه این مرکز شده اند، چنین پروژه عظیمی به هیچ عنوان قابلیت بهره برداری در زمان یاد شده را نداشته و ندارد و این درست نیست که زحمات و تلاش های مدیران قبلی در احداث مرکز همایش های بین المللی تبریز نادیده گرفته شود.

گفتنی است، گلایه کنایه آمیز و اعتراضی شهردار سابق تبریز، ناظر بر رویه ای ناصواب در شهرداری است، رویه ای که از آن می توان به مصادره خدمات و اقدامات مدیران قبلی به نفع مدیریت فعلی یاد کرد.

این درحالی است که در بررسی یک رویداد به ویژه در موضوعاتی که مرتبط به پروژه های عمرانی خدماتی است و طبعا به جهت زمان بر بودن، ممکن است آغاز مراحل اجرای طرح ها در یک دوره مدیریتی و افتتاح همان طرح در دوره مدیریتی بعد صورت گیرد و در این شرایط اخلاقی ترین کار این خواهد بود که خدمات و تلاش های مدیران قبلی نیز مورد اشاره و قدردانی قرار گیرد.

به هر تقدیر رویه مصادره به نفع طرح ها و پروژه های عمران شهری تبریز از آن دست رویه های ناپسندی است که در بطن خود زمینه ساز نادیده گرفته شدن خدمات و تلاش های مدیران قبلی و بانیان اصلی برخی طرح ها و پروژه های عمرانی را فراهم می کند، موضوعی که می بایست مورد تجدیدنظر جدی قرار گیرد و سهم خدمات و تلاش های هر دوره مدیریتی، در جای خود و به سهم خود مورد توجه و تقدیر قرار گیرد.

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.