استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: کثرت جلسات موجب می‎شود مدیران بیشتر وقت خود را بیرون از مجموعه متبوع صرف کنند و بعضا از وظایف و تکالیف روزمره بازمانند.
 کثرت جلسات مدیران را از تکالیف روزمره بازمی‎دارد!

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، اظهار کرد: ادغام کارگروه‎های شورای برنامه‎ریزی اقدام مطلوبی است و از تشکیل جلسات غیرضرور وقت‎گیر جلوگیری می‎کند.

وی افزود: کثرت جلسات در برخی مواقع موجب می‎شود مدیران بیشتر وقت خود را بیرون از مجموعه متبوع صرف کنند و بعضا از وظایف و تکالیف روزمره بازمانند.

پورمحمدی با بیان اینکه حضور شخص مدیر در همه جلسات لازم نیست، خاطرنشان کرد: ضروری است موضوع مورد بحث در جلسات از قبل تعیین و جلسات خروجی مشخصی داشته باشند و به محتوای این جلسات توجه شود.

این مسؤول با اشاره به فرآیند نیازسنجی اولویت‎های تحقیقات کاربردی و نیازهای اساسی پژوهشی استان ابراز داشت: نیازسنجی اولویت‎های استان با توجه به جهت‎گیری‎های استان صورت گیرد؛ نگاه مسأله‌گرا هم در چارچوب امکاناتی که وجود دارد، مدنظر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‎شرقی ادامه داد برای شناسایی اولویت ‏های تحقیقاتی از امکانات مراکز دانشگاهی و آموزشی بهره بریم و در صورت نیاز از خدمات مشاوران استفاده شود؛ البته باید هم‌پوشانی‎ها و اقدامات موازی به حداقل برسد.

وی یادآور شد: شورای آپفن می‎تواند طرح‎های بزرگی که ضرورت دارد پیشنهاد کند تا مراکز آموزشی و تحقیقاتی اجرا و اعتبار لازم را خارج از یک درصد سهم هزینه پژوهشی دستگاه‎ها تامین کنند.

پورمحمدی تاکید کرد: شواری آپفن متولی هر کار آموزشی، پژوهش و نوآوری استان به شمار می‎رود؛ البته وجود این شورا نافی مسؤولیت سازمان‏ها نیست بلکه وظیفه آن ایجاد هماهنگی و تسهیل و روان‎سازی امور است.

لازم به ذکر است تبیین آئین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان و کارگروه آپفن، گزارش عملکرد کارگروه آپفن در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ و گزارش نیازسنجی اولویت‎های پژوهشی استان از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.