فرمانده انتظامی شهرستان میانه از کشف ۴۰ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کشف ۴۰ تن چوب جنگلی  قاچاق در میانه

به گزارش آیرال خبر، رمضان الهوردیان اظهار داشت: ماموران در بازرسی از ۴ کامیون حامل بار چوب مقدار ۴۰ تن چوب جنگلی فاقد مجوز به ارزش  ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی افزود: در این رابطه چهار راننده دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

گزارش آیرال خبر حاکی است، با گذشت  چند ماه از ماجرای قطع انبوه درختان استان و هشدارهای پیاپی حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم امام جمعه تبریز، هنوز گزارش شفافی در مورد ریشه این تخریب‌ها ارائه نشده و بیشتر اظهارات مسوولان، رنگ توجیه و فرافکنی دارد.

 پاییز سال گذشته بود که نخستین بار تصاویری از ترانزیت الوارهای قطور در جاده‌های ارسباران در فضای مجازی دست‌به‌دست شد.

این تصاویر به قدری متنوع و زیاد بود که به مرور، آحاد مردم و رسانه‌ها را نگران کرد و این سوال را پیش آورد که در جنگل‌های ارسباران چه می‌گذرد؟

در نخستین صحبت‌ها گفته شد که قطع درختان ارسباران به خاطر نوبت تنفس جنگل‌های شمال است، این تنفس باعث شد نیازهای چوبی صنایع به‌سوی چند جنگل مهم کشور از جمله ارسباران سوق یابد، امری که طبیعتاً می‌تواند قاچاق چوب را رونق ببخشد.

دامنه این نگرانی، به جایی رسید که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در نطقی خواستار پاسخ‌گویی مسوولان امر شد.

ه نظر می‌رسد پاسخ‌گویی مسوولان امر، بیش از اینکه جنبه بازدارنده داشته باشد، باعث فرسایش و پیچیدگی موضوع شده و نبود اراده قاطع، فرصتی مناسب را نصیب سوداگران محیط‌زیست استان کرده‌ است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.