رئیس دادگاه‌های انقلاب: هر فیلمی که علیه نظام جمهوری اسلامی باشد و برای این خانم ارسال شود مشمول این ماده خواهد بود.
رئیس دادگاه انقلاب تهران گفت: با توجه به قرارداد همکاری علی‌نژاد با آمریکایی‌ها کسانی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و به این خانم ارسال کنند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و بین یک تا ده سال حبس برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارشآیرال خبر، روز گذشته بود که جلیل محبی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در پیامی توئیتری خطاب به علینژاد نوشت: شما از کشور متخاصم با ایران حقوق دریافت می‌کنید پس همکار آن‌ها هستید و مطابق قانون همکاری با شما جرم است و دادگاه انقلاب مانند قبل همکاران شما را محکوم می‌کند. مجددا عرض میکنم هموطنان بنده را ترغیب به جرم همکاری با بیگانه نکرده و برایشان مشکل قضایی ایجاد نکنید.

فارس گزارش داد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین در توئیت دیگری با عنوان «نکته به هموطنان عزیز» عنوان کرد: مراقب باشید عده‌ای شما را از تهیه فیلم و هر نوع سند دیگر برای ارائه به قوه‌قضاییه در جهت مبارزه با فساد به ویژه فساد مسئولان منع نکنند.

1 تا 10 سال زندان برای گرفتن و ارسال فیلم به
گرفتن فیلم برای ارسال به دشمن جرم است نه کمک به اجرای قانون و مبارزه با فساد. درآینده نزدیک از قوه قضاییه خبر‌های خوبی می‌شنوید.

اما امروز حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران در خصوص اینکه آیا فرستادن فیلم و عکس برای علینژاد جرم است یا خیر گفت: براساس آن چیزی که من از متن قانون احصا کرده ام در سه مورد فیلم برداری جرم است.

وی ادامه داد: یکی از این موارد استحکامات نظامی است دیگری فیلم‌برداری از حریم خصوصی و سومی آن فیلم برداری به قصد همکاری با دولت متخاصم است.

غضنفرآبادی تصریح کرد: با توجه به قرارداد همکاری علی‌نژاد با آمریکایی‌ها کسانی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و به این خانم ارسال کنند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و بین یک تا ده سال حبس برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس دادگاه‌های انقلاب گفت: البته این صرف فیلم در حوزه کشف حجاب نیست بلکه هر فیلمی که علیه نظام جمهوری اسلامی باشد و برای این خانم ارسال شود مشمول این ماده خواهد بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.