توسطسردبیر

بهمن 24 1397
شهردار منطقه ۷ عنوان کرد:

رفع مشکلات مراکز فرهنگی و آموزشی منطقه ۷/ آموزش ۱۹هزارنفر در فرهنگسراهای جنوب غرب تبریز

منطقه 7

آیرال خبر- رئیس کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز به همراه شهردار منطقه ۷ تبریز از بوستان بزرگ قرآن بازدید و از نزدیک در جریان برنامه های این مرکز قرار گرفتند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار و شهرداری منطقه ۷ تبریز، علی فرخی شهردار منطقه ۷ در این بازدید گفت: مراکز فرهنگی و آموزشی این منطقه به دلیل عدم توجه در در سال های اخیر با مشکلات مختلفی مواجه بود که خوشبختانه در حال حاضر با مرتفع شدن مشکلات موجود و بهسازی ساختمان های این مراکز در جهت تقویت کیفی فعالیت های آنها نیز گام های مناسبی برداشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های بوستان قرآن اظهار کرد: بوستان قرآن اولین بوستان قرآنی موجود در شمالغرب کشور است که می توان به نحو مناسب در جهت توسعه فرهنگ و آموزه های قرآنی از آن بهره برد.

فرخی افزود: تلاش در جهت رونق بخشیدن به مراکز فرهنگی –آموزشی منطقه از جمله اولویت های شهرداری منطقه ۷ است که در این خصوص تلاش می کنیم ارتباط مناسب و موثر با مدارس، مساجد و سایر مراکز فرهنگی منطقه داشته باشیم.

شهردار منطقه ۷ تصریح کرد: آموزش قرآن ویژه خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در زمینه  تجوید، ختم، ترتیل، صوت، لحن، مفاهیم، تدبر، قرآن بیسوادی، تفسیر، احکام و نهج البلاغه(کودکان و نوجوانان و بزرگسالان)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق در خانواده اخلاق اسلامی کودکان، مهدویت و خانواده ها، تدبر در قرآن، حجاب و عفاف، تربیت دینی پسران، اخلاق کودکان پسر و دختر از جمله کلاس های تخصصی برگزار شده در بوستان قرآن شهرداری منطقه ۷ تبریز است.

وی همچنین در خصوص سایر کلاس های برگزار شده در مراکز فرهنگی و هنری منطقه گفت: این دوره ها در ۸۰ رشته مختلف آموزشی در زمینه های قرآنی، هنری، کامپیوتر، روانشناسی و مهارتهای زندگی، عکاسی، زبان، رباتیک، کمک های اولیه، مشاوره های گروهی و فردی و … برای علاقمندان از ابتدای سال جاری برگزار می شود و همچنان نیز ادامه دارد.

فرخی اعلام کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۹هزار نفر از شهروندان منطقه ۷ در این دوره ها و همچنین سایر کارگاه های آموزش شهروندی، بهداشت گروهی، فردی و … که در مراکز فرهنگی و آموزشی این منطقه برگزار شده، شرکت کرده اند.

وی تصریح کرد: به دلیل کیفیت مناسب کلاس ها و استفاده از اساتید مجرب، اهالی منطقه استقبال خوبی از برنامه ها و فعالیتهای آموزشی و هنری این مراکز دارند.

 در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی شهرداری منطقه ۷ تبریز در جهت ارتقاء فعالیت های صورت گرفته، بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل های موجود در سطح منطقه تاکید شد.

دوره های آموزشی کمکهای اولیه، مانور زلزله، فوریتهای پزشکی، سنجش سلامت، سنجش بینایی، طرح دادرسی مدارس و … از جمله دوره های برگزار شده در سطح مدارس منطقه و مراکز آموزشی این شهرداری است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.