عاطفه مجتهدی

سرپرست گروه تألیف کتب آموزش شهروندی برای مدارس تبریز گفت: آموزش اصولی مفاهیم شهروندی برای دانش‌آموزان، زمینه‌ساز جامعه ایده‌آل در آینده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، عاطفه مجتهدی در دومین روز دوره‌ آموزشی و توجیهی برای معلمان و مربیان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نواحی پنجگانه آموزش و پرورش اظهار داشت: عناصر زیادی وجود دارد که در ایجاد و گسترش رفتارهای نامطلوب در جامعه زمینه‌ساز هستند و نبود آموزش‌های لازم در مورد وظایف و حقوق شهروندان در مقایسه با دیگر عناصر همپایه سهم بیشتری در تعمیق و تسری آسیب‌ها در اجتماع دارد.

مجتهدی افزود: آموزش‌های شهروندی به عنوان یکی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی عصر حاضر، با آگاه‌سازی شهروندان به وظایف و حقوقشان، آن‌ها را نسبت به مسایل مرتبط با زندگی جمعی آگاه و شهروندان را برای کنشگری در همه ابعاد زندگی مهیا می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه کتب آموزش‌های شهروندی با مشارکت شهرداری تبریز و خانه فعالین محیط زیست و توسعه پایدار آذربایجان شرقی و توسط تیم تخصصی تألیف و گردآوری شده، گفت: تمامی موضوعاتی که در کتاب‌ها آمده، موضوعاتی است که به طور روزمره با آن‌ها مواجه هستیم و کتب حاضر به عنوان منبعی مناسب برای یادگیری اصول شهروندی است.

رئیس هیئت مدیره خانه فعالین محیط زیست و توسعه پایدار استان با بیان اینکه در کتاب‌های دانش‌آموزی نکات کلیدی آورده شده است و همان مطالب در کتاب تسهیلگر بسط داده شده‌اند، تصریح کرد: در بخش پایانی کتابها پیشنهاداتی برای الگوهای مناسب تدریس به همراه برخی از تکنیک‌های جدید آموزشی ارائه شده است.

مجتهدی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که در رابطه با مفهوم شهروند و شهروندی وجود دارد این است که چگونه می‌توان آن را تعلیم و آموزش داد تا بر اساس آن شاهد اجرای صحیح آن در جامعه و شناخت وظایف و تکالیف مبتنی بر آن بود، ادامه داد: دوره حاضر در راستای همین هدف برگزار می‌شود و امید است با همکاری و همراهی مربیان و معلمان آموزش و پرورش بتوانیم این کتاب‌ها را به بهترین نحو ممکن برای دانش‌آموزان ارائه دهیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.