دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی گفت: جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهید راه خدمت آتش نشان، آتش پاد محمد قلیزاده، ساختمان مرکزی و ستاد فرماندهی آتش نشانی تبریز به نام آتش پاد قلیزاده نامگذاری شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سعید حاجی زاده با اعلام این مطلب گفت: شهید راه خدمت آقای قلیزاده به عنوان فرمانده عملیات ضدعفونی سراسری شهر تبریز در مقابله با ویروس کرونا به این ویروس مبتلا و پس از تحمل بیماری به شهادت رسید.

او افزود: در دورانی که ایشان مدیریت آتش نشانی تبریز را عهده‌دار بودند، طرح نامگذاری ساختمان های آتش نشانی به نام شهدای آذربایجان را آغاز کرده بودند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز افزود: این نامگذاری، ارج نهادن به مقام شامخ این شهید خدمت است.

سعید حاجی زاده در خصوص دیگر مصوبات جلسه شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی گفت: با تصویب اعضای شورا، پارک جنگلی کوی شهید بهشتی به نام محیط بان نامگذاری شد. این نامگذاری در پی درخواست اداره کل محیط زیست استان و در راستای تکریم مقام محیط بانان و چهار شهید محیط بان استان انجام شد.

او افزود: خیابان گلکار نیز بنا به درخواست کانون وکلا و بررسی های کارشناسی به خیابان وکیل تغییر نام داده شد.

دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی گفت: در ادامه این جلسه پارک محله ای واقع در کوی شهید مختاروند به نام یاسمن، پارک محله ای خیابان دفاع به نام پارک امید، پارک محله ای مجتمع مسکونی شهید تجلایی به نام شهید تجلایی و تقاطع پاستور و خیابان آبرسان به تقاطع طوبائیه نامگذاری شد.

حاجی زاده اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی تبریز، فرهنگسرای واقع در مرزداران به نام شاعر نامدار معاصر، علی نظمی و نگارخانه مقبره الشعرا به نام هنرسرای حیدربابا نامگذاری شد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.