تبریز

شهردار منطقه ۳ تبریز از اجرای ۱۴هزار تن عملیات آسفالت ریزی در ۶ ماهه اول امسال در سطح این حوزه خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، داوود طالب نژاد گفت: کوچه ها و خیابان های سطح حوزه شهرداری منطقه ۳ تبریز به جای لکه گیری بعد از انجام عملیات های لازم به شکل اساسی آسفالت ریزی می شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات محله ای به عنوان یکی از اولویت های شهرداری منطقه۳، گفت: مجموعه شهرداری منطقه ۳ در کنار اقدامات خدماتی روزمره و اجرای عملیات های عمرانی و فعالیت در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، به احداث پارک های محله ای در محلات سطح حوزه و سایر خدمات در محلات توجه اساسی دارد.

طالب نژاد توجه ویژه و ارائه خدمات بیشتر شهرداری منطقه به محلات کم برخوردار را از محورهای مهم فعالیت شهرداری منطقه در امسال و دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: با توجه به این امر شهرداری منطقه امسال با یک نگاه تازه، متفاوت و جدید بحث آسفالت ریزی و لکه گیری را اجرا می‌کند.

وی در ادامه گفت: ما با یک تغییر رویه در این حوزه خواستیم پوسیدگی و تخریب و شکاف ها و چاله های بوجود آمده در سطح آسفالت ها بر اثر ترافیک سنگین وسایل نقلیه و یا شرایط آب و هوایی نامطلوب و… را به روشی غیر از لکه گیری، مرتفع نماییم.

شهردار منطقه۳ افزود: در این راستا معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه در کوی و معابری که نیاز به آسفالت ریزی داشتند قبل از هر اقدامی با دستگاههای خدمات‌رسان اعم از شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق و گاز و مخابرات در خصوص نیاز به حفاری در کوی و محلات استعلام نموده و بعد از اقدامات و اتمام عملیات های آن دستگاهها، نسبت به حل مشکل اساسی هدایت آبهای سطحی در کوی و معابر اقدام کرده و متعاقب آن نسبت به آسفالت ریزی به شکل اساسی اقدام می کند.

طالب نژاد، شهرداری منطقه ۳ را اولین منطقه تبریز دانست که دیگر لکه گیری تقریبا حذف شده و کوی و محلات سطح حوزه بعد از انجام عملیات های تخریب آسفالت های کهنه و قدیمی و فرسوده، به شکل اساسی زیرسازی و متعاقب آن به صورت اساسی آسفالت ریزی می شود.

وی در خصوص توضیح این تغییر رویه یعنی حذف لکه گیری و به جای آن آسفالت ریزی به صورت اساسی را چنین تشریح کرد: در لکه گیری، آسفالت جدید در کنار آسفالت قدیمی ریخته می شود که این نیز در کمترین زمان دچار تخریب خواهد شد، بنابراین با حل مشکلات آبهای سطحی و انجام زیرسازی های اساسی، آسفالت ریزی به صورت مطلوب و با کیفیت و عمر مفید بالا انجام می گیرد که با این روش آسفالت در کوتاه مدت دچار مشکل نخواهد شد.

شهردار منطقه ۳ جمع کل عملیات آسفالت ریزی در ۶ ماهه اول امسال را نزدیک به ۱۴ هزار تن (۱۳۹۶۴ تن) اعلام کرد و گفت: آسفالت ریزی به شکل اساسی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه و لکه گیری های موردی و کوچک در معابر اصلی و گذرگاه ها نیز توسط اکیپ آسفالت کارگاه امانی معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه انجام می گیرد.

وی حجم آسفالت استفاده شده برای لکه گیری در معابر اصلی و گذرگاه های سطح حوزه را ، یک هزار و نهصد و چهارده تن ذکر کرده و گفت: بقیه آسفالت ریزی ها به طریقه اساسی در حجم ۱۳ هزار و ۵۰ تن در وسعت ۱۲۵ هزار مترمربع در سطح حوزه شهرداری منطه ۳ نیز، توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه انجام گرفته است.

طالب نژاد بودجه اختصاص یافته برای حوزه آسفالت شهرداری منطقه ۳ تبریز برای سال ۹۸ را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا بحال با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد ریال از این بودجه ۷۰ درصد از سطح کوی و محلات سطح حوزه شهرداری منطقه آسفالت ریزی شده که ۳۰ درصد بقیه از کوی و محلات سطح حوزه نیز در مدت زمان باقی مانده اجرا خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.