تا آنجا که یادمان می‌آید تعطیلات عید به جزء سینما و موسیقی واقعاً خبری از تئا‌تر و تجسمی نیست و انگار برای بیش از 2 هفته درهای سالن‌ها و نمایشگاه‌های هنری چنان مهر و موم می‌شود که انگار پیش از این هم اصلاً چنین فعالیت‌هایی وجود نداشته و هیچ‌کس هم به روی خودش نمی‌آورد که اصلاً چیزی به اسم تئا‌تر و نقاشی هم وجود دارد و عده‌ای از این راه نان می‌خورند و زندگی می‌گذرانند.
پس به سراغ اعزام های نوروزی و گردشگری می رویم که در سایت های خبری آمار بازدید از شهرهای مختلف کشور را اعلام کردند.
موسی زاهدی مسئول روابط عمومی اردویی راهیان نور و گردشگری هرمزگان با اعلام این خبر که در اولین روز سال 94 بیش از 330 زائر از شهرستان میناب، قشم و سیریک به اردوی راهیان نور دریایی اعزام شدند؛ افزود: 3000 زائر راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و بیش از 7000 نفر از راهیان نور دریایی اعزام می‌شوند و البته 41 میلیون نفر شب اقامت تا پایان روز نهم فروردین در واحدهای رسمی اقامتی سراسر کشور به ثبت رسیده که از این رقم 14 درصد از اقامت مسافران در اماکن مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است.

همچنین مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی از اعزام بیش از 9000 دانشجو به اردوهای جهادی دانشجویی در ایام نوروز امسال خبر داد.
فرودگاه‌های بین‌المللی شیراز، اصفهان و یزد در دور نخست سفرهای نوروزی با رشد هفت درصدی اعزام و پذیرش مسافران روبرو بوده‌اند اما در ادامه سفرهای نوروزی مشهد، شیراز و کیش بیشترین مسافر را به خود اختصاص دادند.
جدا از گردشگری حوزه سینما نیز تقرببا فعال بود و با توجه به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) سینماهای کشور از ساعت 18 (دوشنبه، سوم فروردین) تا صبح چهارشنبه تعطیل بود؛ اما بقیه روزهای تعطیل، مردم رفتن به سینما را انتخاب کردند با این وجود فروش سینما در سال 94 خیره کننده نبود و  فیلم «ایران برگر» و «رخ دیوانه» توانست فروش میلیاردی را به خود اختصاص دهند و فیلم «روباه» بهروز افخمی درپایین ترین جایگاه قرار گرفت.
به جزء هیاهوی اکران و فروش فیلم اخبار داغ و آنچنانی در حوزه سینما رخ نداد و تنها در دو خبر دیگری از سینمای جهان شاهد بودیم که پوستر جشنواره فیلم کن 2015 با ادای احترام به «اینگرید برگمن»، بازیگر نامدار تاریخ سینما طراحی شد.
همچنین نرگس آبیار با فیلم «اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شمانزدیکترند»، دو جایزه‌ی بین الملی فستیوال فیلم زنان(فرانسه) شامل جایزه ی ویژه ی فستیوال برای بهترین فیلم(به همراه جایزه نقدی 3000 یورویی) و نیز جایزه ی اکران و پخش در سراسر اروپا را دریافت کرد.
در حوزه تلویزیون نیز رییس سازمان صدا و سیما در پیام نوروزی خود خطاب به کارکنان این رسانه، نوید سالی پرتحرک و پویا را برای رسانه ملی داده است.

دکتر محمد سرافراز در این پیام سال آینده را آغاز دوره‌ای سرشار از نشاط برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدّظله‌العالی) دانسته است.

وی در این پیام همچنین محورهای اصلی فعالیت سازمان صداوسیما را در دوره پیش روی این رسانه، ترسیم کرده است.

رییس سازمان صدا و سیما در این ایام تعطیل با نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد و در دیدار با آیت‌الله امینیان – نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری – که در آستانه اشرفیه انجام شد، به نقش روحانیت در مبازره با استبداد و استعمار اشاره کرد و گفت: روحانیان در طول تاریخ همواره منادی عدالت و در مبارزه با ظلم و فساد پیشگام بودند.
خبر پخش سریال «سرزمین کهن» از زبان کارگردان این اثر در مهر ماه 94 دیگر خبر رادیو تلویزیون بود و  این سریال پس از اصلاحات لازم از  پخش ‌خواهد شد.
علاوه بر جشنواره فیلم های سینمایی در ایام نوروز، “فوق سری”، “کلاه قرمزی”، “در حاشیه” و “سر به راه” سریال های نوروزی به پخش شبکه های تلویزیون رسید و از آمار بدست آمده از تماس‌های مخاطبان برنامه‌های سیما با امور مخاطبان روابط عمومی صداوسیما، بیشترین میزان رضایتمندی از برنامه‌های ویژه نوروزی به دو برنامه «کلاه قرمزی» و مجموعه طنز «در حاشیه» اختصاص یافته و سریال‌‎های «فوق سری» شبکه یک و «آسمان من» شبکه افق در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.
در آغازین روزهای سال 1394 خبری ناگوار، کام اهالی رسانه را تلخ کرد. باز هم با شنیدن خبر یک سقوط، غم و اندوه در دل‌های اهل رسانه لانه کرد و میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی دو خبرنگاری بودند که بیش از یک دهه در حوزه رسانه‌های ورزشی قلم زدند و رسالت خود را در سیراب ساختن مخاطب میلیونی ورزش به انجام رساندند. این دو در سال‌های فعالیت خود با تلخی و شیرینی کار خبر زندگی کردند، با خوبی‌هاش شاد شدند و با بدی‌هایش گریستند. این بار اما تلخ‌کامی روزگار امان‌شان نداد تا بار دیگر روزهای خوب را رقم بزنند و یک سقوط، پایان کارشان بود. آن عزیزان در راه انجام رسالت خبری و انجام وظیفه تا پای جان رفتند و نام‌شان ابدی شد.
حسین انتظامی، با صدور پیامی جان باختن دو خبرنگار ورزشی کشور را به جامعه رسانه‌ای کشور، خبرگزاری تسنیم و روزنامه وطن امروز و همچنین خانواده‌های ایشان تسلیت گفت.
ایرج شمسی‌زاده شاعر و بومی‌سرای استان بوشهر، نیما پتگر هنرمند نقاش و استاد دانشگاه و استاد حاج فیروز رستمی، یکی از پیشکسوتان تعزیه کشور، به عنوان اولین مهمانان قطعه هنرمندان در سال 94 به خاک سپرده خواهد شد.
همچنین همسر آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و مادر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دار فانی را وداع گفت.
«توماس ترانسترومر»، شاعر سوئدی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۱، درگذشت.
عزت‌الله انتظامی به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شد. آقای بازیگر سینمای ایران طی سه روز گذشته به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان دی بستری است اما با صلاحدید پزشک معالج‌اش از بیمارستان ترخیص شد.
«سین هشتم؛ سرپناه» جریانی است که از سوی هنرمندان برای حمایت از ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های تهران راه‌اندازی شده است.

هنرمندان شرکت کننده در این جریان، بخشی از جایزه‌ها یا آثار هنری خود را در یک حراجی که بهار امسال برگزار می‌شود، به حراج می گذارند. طبق اعلام، تمام این آثار به‌طور یک‌جا توسط حامیان مالی برنامه خریداری می‌شود و عواید فروش آن برای ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های تهران اختصاص پیدا می‌کند.

هنرمندانی چون رخشان بنی‌اعتماد، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی و بهمن‌ فرمان‌آرا پیش‌تر در شکل‌گیری این حرکت مشارکت کرده‌اند. در این ایام نیز شمس لنگرودی با پیوستن به جریان «سین هشتم؛ سرپناه» از ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های تهران حمایت کرد.
برخلاف سالهای گذشته که حوزه موسیقی حضور فعالی در ایام نوروز نداشت، امسال با آغاز فصل بهار کنسرت های بهاره نیز با حضور خوانندگان پاپ و سنتی داغ شد و چهره‌هایی چون فرزاد فرزین، محمد علیزاده، مازیار فلاحی، زانیار و سیروان خسرویمهدي احمدوند و ناصر وحدتی در شمال و جنوب کشور کنسرتی ویژه ای برای علاقمندان خود تدارک دیدند.
همچنین کنسرت «سرزمین» به آهنگسازی و خوانندگی سهراب پورناظری در فستیوال نوروزی «دیاربکر» ترکیه به مناسبت نوروز برای تماشاگران کردزبان از کشورهای مختلف اجرا شد و به گفته دست‌اندرکاران برگزاری آن، با حضور دو میلیون تماشاگر همراه بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.