آیرال خبر ،شهروندان تبریزی با توجه به آگاهی از مضرات زیست محیطی انباشت نایلکس ها به تدریج آن را از چرخه خریدهای روزانه خود حذف خواهند کرد.
به گزارش آیرال خبر ، علیرضا اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به 21 تیر ماه روز جهانی بدون نایلکس گفت: همانطور که همه می دانیم نایلکس ها از مواد تجزیه ناپذیر در طبیعت به شمار می آیند که قریب 400 تا 500 سال زمان نیاز است تا در طبیعت تجزیه شوند، از این رو افزایش مصرف نایلکس ها در جهان یک تهدید جدی برای آینده کره زمین به شمار می آید.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز سعی دارد در این روز با حضور در بین شهروندان و خریداران فروشگاههای بزرگ ضمن ارایه آموزش های لازم و آگاه سازی شهروندان از آسیب های جدی انباشت نایلکس ها در طبیعت که علاوه بر زشت شدن منظر شهری و طبیعت موجب تخریب و آلودگی محیط زیست می شود، با ارایه راهکارهای مناسب و عرضه کیسه های پارچه ای خرید آنان را به جایگزین آن به جای استفاده از نایلکس ها تشویق و ترغیب نماید.
وی در خاتمه با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در تلاش است تا با ارایه طرحی نو جایگزینی کیسه های پارچه ای خرید، زنبیل و پاکت های کاغذی را به جای نایلکس ها محققق سازد تا روزی فرا رسد که تبریزی ها دیگر از نایلکس استفاده نکنند.

کدخبرنگار :121

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.