آیرال خبر ،مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان شرقی از تمامی گردشگران، کشاورزان، دامداران و دوست داران طبیعت خواست از ایجاد هرگونه آتش در مراتع وحریم درختان جنگل اجتناب کنند.

 

به گزارش آیرال خبر ، داور نامدار با بیان این مطلب گفت: با از بین رفتن درختان جنگلی، حیات سایر عناصر اکوسیستم نیز به مخاطره می افتد.

 

وی ادامه داد: جنگل ها و مراتع از ضروری ترین نیازهای هر اکوسیستمی می باشند و به سان شش برای هر انسانی، جنگلها از مهمترین منابع تولید اکسیژن مورد نیاز اکوسیستم ها  هستند.

 

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با بیان اینکه جنگلهای ارسباران به وسعت 164 هزار هکتار در منطقه ای به وسعت 550 هزار هکتار پراکنده شده اند، گفت: این میزان پراکندگی را دلیل عمده آسیب پذیری و مستعد خطر بودن جنگل های منطقه ارسباران می باشد.

 

نامدار با بیان اینکه ورود دام عشایری و روستایی از مهمترین عوامل تخریب جنگلهای ارسباران هستند، افزود: جنگل‌های ارسباران اکوسیستمی کامل است، حیات و ممات سایر عناصر موجود در این اکوسیستم وابسته به پوشش گیاهی و درختان جنگلی می باشد و در صورت از بین رفتن درختان جنگلی، در معرض نابودی قرار خواهند گرفت.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از تمامی گردشگران، کشاورزان، دامداران و دوست داران طبیعت که به منطقه ارسباران سفر می کنند، خواست از ایجاد هرگونه آتش در حریم درختان و جنگل اجتناب کنند و در صورت لزوم، با رعایت احتیاط کامل نسبت به روشن نمودن آتش اقدام و حتماً قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل  کنند.

 

وی ضمن اظهار اینکه عمده آفت تخریب جنگلها و مراتع در یک ماهه گذشته آتش سوزی ها بوده است، افزود: با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کارکنان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها، سایر ادارات و نهادهای دولتی، و مردم محلی آتش سوزی ها مهار شدند.

کد خبر نگار :121

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.