آیرال خبر ،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل کارگاه‌های آموزشی آشنایی با وظایف و عملکرد پدافند غیرعامل و حوزه های هشت گانه آن در دستگاه های دولتی و موسسات عمومی خبر داد.

 

به گزارش آیرال خبر ،احمد جهانسری در نشستی با مدیران، معاونان و کارشناسان اداره کل بیمه سلامت، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و تاکید مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به این مقوله، خاطرنشان کرد: امروز تهدیدات دشمن در مقایسه با دوران دفاع مقدس تفاوت داشته و برای مقابله با تهدیدات نوین، بایستی آموزش های لازم در راستای آگاه سازی و افزایش توانمندی مردم ارایه شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل در راستای توانمند سازی و مقابله با تهدیدات نوین بیش از 11 عنوان برنامه آموزشی در دستگاه های اجرایی و شرکت ها تشکیل شده است.

 

جهانسری با تاکید بر این که دفاع غیرعامل، با وجود این همه تهدیدات، رکن اصلی دفاع در جامعه کنونی است، ادامه اد: تهدیدات امروز شامل تهدیدات سیاسی، اقتصادی، نظامی، زیست محیطی، اطلاعاتی، سایبری، بیوتروریسم، تروریسم، تحریم و فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال براندازی نرم، فرسایش نیروهای خودی و طرح های عملیاتی با استراتژی نابودی (تخریب)، فرسایش (خسته کردن مردم و نیروها) و کنترل (نفوذ به گسل های فرهنگی و اجتماعی و فرماندهی) است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با تاکید برضرورت آموزش مولفه های پدافند غیرعامل برای عموم، بیان کرد: پدافند غیرعامل هریک از مولفه های تهدیدات را تحت تاثیر قرار داده و با برنامه های آموزشی برای مقابله با هر پدیده، با شناساندن ماهیت دشمن اقدام و سپس راهکارهای مقابله را اعلام می کند.

اجتماعی ۱۳۹۴/۰۷/۰۸

کدخبر110128

خبرنگار 111

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.