آیرال خبر ،رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ریزش محصولات کشاورزی اتلاف منابع ملی است و باید از این ریزش جلوگیری شود.

 

به گزارش آیرال خبر ، کریم مهری در مراسم بررسی کشت پاییزه گندم اظهار کرد: تنظیم ماشین های برداشت گندم و جو باید به دقت انجام شده و جلوی ریزش محصولات کشاورزی گرفته شود، چون این معضل اتلاف منابع ملی است.

 

وی افزود: کشت محصول گندم یک مسئله حیاتی بشمار می رود و وظیفه سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت های شهرستان ها تسهیل در امورات کاشت، داشت و برداشت محصول است.

 

وی ادامه داد: استفاده از بذور و ژن های محلی بدلیل مقاومت در برابر خشکسالی، آفات و امراض ارجح ترین گزینه در این مورد به نظر می رسد.

 

مهری با اشاره به اهمیت آمار و ارقام صحیح و واقعی در تصمیم گیری های اساسی و پایه، گفت: آمار و ارقام باید صحیح و قابل استناد باشند تا کارشناسان و دست اندرکاران عرصه کشاورزی بتوانند با استناد به آنها تصمیم های درست و منطقی را اتخاذ نمایند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر تسریع اجرای نهضت پهنه بندی اراضی، تصریح کرد: مدیران شهرستانها با تعیین کردن سهم کارشناسان در محصولاتی همچون گندم و کلزا، وظایف برش شهرستانها و روستاها را در زمینه پهنه بندی زمین های کشاورزی مشخص کنند.

 

وی گفت: پایداری تولید محصولات کشاورزی امری بسیار مهم از برگزاری جشنواره ها و جلسات خودکفایی است و باید اهداف و نتایج تولید محصولات خودکفا پایدار باشد.

اقتصادي:1394/07/06

کدخبر:110101

خبرنگار: 1129

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.