آیرال خبر ،استاد شهریار هرگز درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشد و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کرد.

 

به گزارش آیرال خبر ، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی با اشاره به مضمون دینی، اجتماعی و انقلابی اشعار این شاعر معاصر گفت: تعدادی از شعرا، روشنفکران و هنرمندان توقع این را نداشتند که استاد  شهریار در مسیر دینی و انقلابی مانده و در این مسیر حرکت کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار تصریح کرد: در میان شاعران بزرگ معاصر که تعدادشان هم کم نیست، استاد شهریار به دلیل استحکام و ظرافت در اشعار و وجود معنویت در روح اشعارش، به عنوان نماد شعر و ادب فارسی انتخاب شده است.

وی افزود: شهریار از جمله معدود شعرایی است که در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.

ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول تاریخ تعداد بسیار زیادی از شاعران گرفتار افراط و تعداد دیگری گرفتار تفریط شده اند، ادامه دادند: شاعرانی در این مرز و بوم بوده اند که گرفتار تملق و چاپلوسی شده  و تنها برای گذراندن زندگی خود و تامین منافع مادی شعر می سرودند.

 

وی افزود: تعدادی از شاعران هم بودند که به بهانه حریت و آزادی دچار نوعی خودبزرگ بینی شدند و ارزش های دینی، اعتقادی و هویتی خود را فراموش کردند، ولی به عقیده من این قشر از شاعران، روشنفکر نبودند چرا که تحمل غیر خود را داشته باشد.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: در کنار این شعرا، شعرایی نیز بودند که درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشده و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کردند که شهریار نیز از جمله این شعراست.

 

گفتنی است؛ خواندن شعر مادر و علی ای همای رحمت شهریار، اشک را از چشمان حجت الاسلام ناطق نوری جاری ساخت.

فرهنگی وهنری

کدخبر 11076

خبرنگار: 121

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.