آیرال خبر ،معاون سیاسی امنیتی و اجتماعي استاندار آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش زنان، اعتدال و توسعه به مناسبت روز بزرگداشت خانواده خبر داد.

 

به گزارش آیرال خبر ، سعید شبستری‌ در نشست هماهنگی همایش زنان، اعتدال و توسعه با بیان اینکه این همایش به طور همزمان در 18 مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش به مناسبت روز بزرگداشت خانواده در 11 استان با حضور زنان فرهیخته و دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی در خصوص محورهای برگزاری همایش، افزود: محورهای همایش، حول موضوعات ادبیات توسعه، اندیشه اعتدال، حقوق شهروندی، اشتغال و توسعه اقتصادی، سیاست‌ورزی و مشارکت در عرصه‌های مدیریت، زندگی روزمره و مسئولیت اجتماعی و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و علمی و آموزشی و هنری و سلامت و اوقات فراغت و ورزش و کیفیت زندگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه برگزاری همایش زنان، اعتدال و توسعه، تنها آغاز و مقدمه‌ای برای توسعه مشارکت زنان، است، خاطرنشان کرد: در واقع دولت می‌خواهد با اجرای برنامه‌هایی به حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و علمی شتاب دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به این امر نباید تنها به برگزاری صرف همایش بسنده کنیم و باید از فرصت زمان برگزاری این همایش به خوبی استفاده کنیم تا نقطه جهش و شروعی برای آغاز فعالیت‌ها باشد.

شبستری با تاکید بر اهمیت نقش زنان در روند توسعه کشور، تصریح کرد: در گذشته به مقوله توسعه فعالیت زنان آنچنان که باید پرداخته نشده بود، اما در دولت تدبیر و امید با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه، مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی است، مسئله توسعه مشارکت زنان مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

اجتماعی :1394/07/07

کدخبر110117

خبرنگار: 1145

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.