آیرال خبر ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : منطقه خداآفرین از مناطق بکر گردشگری در آذربایجان شرقی است و این جاذبه ها می تواند در سطح ملی معرفی شود و مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست در اولین جشنواره انار روستای مردانقم ، افزود: محصولات کشاورزی و باغداری با کیفیتی همچون انار و گردو ، طبیعت بی نظیر و خوش آب و هوای این منطقه و همچنین مشاهیر برخاسته از این منطقه بسیار قابل توجه هستند و برای پیشرفت این منطقه تاثیر گذار خواهند بود.

وی ادامه داد: وجود 21 اثر ثبت ملی در این شهرستان اهمیت این منطقه را افزایش می دهد و باید در معرفی شهرستان خداآفرین به عنوان منطقه نمونه گردشگری همه ارگان ها همکاری های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش های نماینده شهرستان های خداآفرین و کلیبر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نماینده محترم شهرستان در جذب اعتبارات از محل ماده 180 برای گردشگری شهرستان اهتمام ویژه ای داشتند که بسیار شایسته تقدیر است و امیدوریم با جذب اعتبارات در سال آتی با تلاش نمایندگان محترم و همراهی ارگان های دولتی گام های بلندی در راستای پیشرفت این منطقه نمونه گردشگری برداریم.

سومین جشنواره انار روستای مردانقم در سطح استانی 16 و 17 مهرماه در این روستا برگزار شد. شهرستان خداآفرین در 260 کیلومتری تبریز قرار گرفته است.

فرهنگی 94/7/18

کدخبر110149

خبرنگار 125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.