آیرال خبر ،همزمان با سراسر کشور، همایش «احلی من‌‎العسل» به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان و با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با حضور چهار هزار نفر از دانش‎آموزان استان امروز، ۲۸ مهر مصادف با ششم محرم در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر ، آیت‎الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‎الحسین(ع)، اظهار کرد: استکبار جهانی قصد دارد با نابودی مسئله ولایت‌پذیری، تعهد به امر نماز و استکبارستیزی ملت های مسلمان را تضعیف کند و مسلمانان جهان باید با حفظ اتحاد خود برابر این دسیسه شوم بایستند.

وی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی بیدار هستند اما باید هوشیارتر شده و درکنار تحصیل علم در کسب کمالات دینی نیز کوشا باشند.

وی گفت: در میان اصحاب باوفای سیدالشهدا(ع) از سنین مختلف حضور داشتند؛ از حبیب بن مظاهر کهنسال گرفته تا جناب قاسم(ع) 13 ساله. اما آنچه قابل تأمل است اینکه تمامی اصحاب و اهل بیت آن امام همام از بصیرت و معرفت کاملی برخوردار بودند که با درک شرایط نسبت به دفاع از امام عصر خویش و دین اسلام جانفشانی می‌کردند.

وی با بیان اشاره به جمله گوهربار جناب قاسم بن‌‎‏الحسن(ع) مبنی بر «احلی من‌‎العسل؛ مرگ برای من شیرینتر از عسل است»، افزود: این نوجوان 13 ساله به چنان معرفتی دست یافته بود که در برابر امام حسین(ع) مرگ را شیرین‌تر از زندگی باذلت عنوان کرده و تا ابدالدهر درس فداکاری، احساس مسئولیت، ولایت‌پذیری و زندگی با عزت را به جهانیان داده است.

آیت‎الله مجتهد شبستری گفت: دشمن در دوران 8 سال دفاع مقدس به عینه دریافت که نمی‌تواند مقاومت مردم و جوانان غیور این مرز و بوم را در جنگ سخت ازبین ببرد؛ لذا امروزه با انواع شیوه‌های تهاجم فرهنگی و جنگ نرم سعی دارد تا اعتقاد و تعصب جوانان را به ارزش‌‎های اسلامی ـ ایرانی کمرنگ کرده و لذایذ کاذب و پوچ را جایگزین آن کند.

بر اساس این گزارش؛ مداحی و مدیحه‌سرایی توسط مداحان برجسته استان و همچنین نوحه‎خوانی و همخوانی دانش‌آموزان خوش‎قریحه نوجوان از دیگر بخش‎های این مراسم معنوی بود.

فرهنگی وهنری 94/7/28

کدخبر110182

خبرنگار

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.