آیرال خبر ،مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: در شش ماهه‌ی اول سال جاری 184 متخلف شکار و صید توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند .

به گزارش آیرال خبر ، حمید قاسمی با اعلام این خبر افزود: با تشکیل 127 فقره پرونده، متخلفان زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی و 110میلیون و 275 هزار ریال جریمه ی نقدی از آنان دریافت و به خزانه واریز شد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست بیشترین تخلف را مربوط به تخریب محیط زیست به تعداد 78 مورد برشمرد و گفت: جنگل، مرتع، برداشت نمک و تخریب منطقه ی فسیلی مواردی است که در فهرست این تخلف ها قرار دارد .

وی تعداد زنده‌گیری پرندگان توسط متخلفان صید و شکار را 69 مورد شامل سارگپه، طوطی، جغد، سهره، عقاب، شاه بوف، دلیجه، کلاغ، کبک، بوتیمارو حواصیل برشمرد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: این پرندگان پس از اطمینان از سلامت آنها توسط کارشناسان محیط طبیعی و نیروهای یگان حفاظت این اداره ی کل در زیستگاه‌های مناسب رهاسازی شدند .

قاسمی گفت: وسایل کشف شده از متخلفان 32 مورد قلاب، تور ماهیگیری، لنسر، قفس، قایق، فشنگ، کمر، دام ، 17 قبضه سلاح شکاری مجاز تک لول، دو لول، گلوله زنی خفیف، برنو و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند، ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همزبانی و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت محیط زیست، گام های موثری برای رسیدن به توسعه ی پایدار برداشته شود .

اجتملعی 94/7/19

کدخبر110153

خبرنگار: 1141

انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.