آیرال خبر،معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از اجرای مراحل نهایی بهسازی و مقاوم سازی ضلع شمالی اتوبان پاسداران خبرداد.

به گزارش آیرال خبر، “محبوب عبداله پور” با اشاره به اهمیت برخی پروژه‌ها در روان‌سازی ترافیک شهر و بخصوص در محدوده اتوبان پاسداران و میدان آذربایجان گفت: اتوبان پاسداران هم، مانند میدان بزرگ آذربایجان نقش بزرگی در تبادل ترافیک شهردارد و بر این اساس بود که بهسازی و مقاوم سازی این مسیر، جزو اولویت های معاونت فنی و عمرانی شهرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: از طرفی، وضعیت نامناسب آسفالت و زیرسازی در مسیر اتوبان پاسداران، همه ساله موجب بروز حوادث و تصادفات سنگین برای رانندگان و شهروندان می شد که این موضوع نیز، لزوم اجرای طرح فوق را تقویت می کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، افزود: اتوبان پاسداران در محل عبور سه رینگ اصلی ترافیک شهر قرار دارد و همین موضوع سبب شده میزان تردد روزانه از این مسیر بسیار بالا باشد که این مسئله به عنوان یکی دیگر از ضرورت های بهسازی و مقاوم سازی اتوبان پاسداران مطرح بود.

عبداله پور تصریح کرد: شهرداری تبریز با توجه به این ضرورت ها، بهسازی و مقاوم سازی مسیر اتوبان پاسداران را در پنج فاز آغاز کرده و توانست در مدت حدود 15 ماه، بخش اعظم ضلع شمالی این اتوبان را بازسازی و مقاوم سازی کند و در حال حاضر نیز، فاز پنجم این پروژه، مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی به جزییات این پروژه پرداخت و اضافه کرد: علاوه بر اجرای آسفالت اساسی و زیر سازی که در برخی نقاط با خاکبرداری تا عمق پنج متری همراه بود، برای هدایت آب‌های زیرزمینی ارتفاعات عون بن علی در حاشیه شمالی اتوبان و هم چنین برای ساماندهی و هدایت آبهای سطحی در این مسیر، کانال هایی ایجاد شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز عنوان کرد: برای احداث این کانال ها، خاکبرداری و زهکشی تا عمق چهار متری انجام شده و پس از لوله گذاری در طول کانال، روی این لوله ها را به شکلی پوشش داده ایم تا علاوه بر آب‌های زیرزمینی، آب‌های سطحی نیز از این پوشش متخلخل عبور کرده و از طریق لوله های موجود در کانال و از پل های موجود در طول اتوبان، به خارج ار محدوده اتوبان و مسیری مناسب هدایت شوند.

عبداله پور اجرای این کانال ها را، یک ضرورت تلقی کرد و افزود: با هدایت مناسب آبهایی که برسطح اتوبان جاری می شدند، آسفالت اتوبان پاسداران از گزند تخریب و فرسودگی پیش از موعد، در امان خواهد بود.

اجتماعی 94/8/14

کدخبر110335

خبرنگار145

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.