آیرال خبر،عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اصولگرا کسی است که به نظام، آرمان‌های انقلاب و رهبری اعتقاد دارد، اصلاح طلبان باید حد و مرز خود را مشخص کنند و در عمل نیز ثابت کنند به نظام و رهبری معتقد هستند.
آیرال خبر،محمد اسماعیل سعیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، اظهار داشت: در رمضان ماه سال گذشته نشستی به منظور ارائه گزارش ستاد دریاچه ارومیه به نمایندگان مردم برگزار شد که در آن نمایندگان مردم آذربایجان‌غربی به نشانه اعتراض شرکت نکردند و انصافا نیز حق داشتند چراکه گزارش این ستاد دارای نواقص متعددی بود.
مطالعات ستاد دریاچه ارومیه ناقص است/عدم استفاده ستاد از کارشناسان زمین شناسی
وی ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه باید راهکارهای سریعی را برای احیاء دریاچه ارائه می‌کرد اما پیشنهادات آنان برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه زمان بر و محدود بود، از نظرات کارشناسی سازمان زمین شناسی صرف نظر شده و از افراد متخصص کمتری برای تدوین راهکار و برنامه‌ریزی استفاده شده بود، در این نشست نمایندگان نواقص را به مسئولین گوش‌زد کردند اما همچنان این نواقص مطالعاتی پابرجاست و بر اساس آن اقدام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بالای 35 هزار حلقه چاه در اطراف دریاچه وجود دارد که سازمان زمین شناسی آنها را در خشک شدن دریاچه موثر می‌داند اما ستاد احیاء در گزارش مطالعاتی خود به این موضوع اشاره‌ای نکرده و معتقد بود این چاه‌ها در خشک شدن دریاچه تاثیری ندارند.
همزمان با انتقال پساب تبریز به مناطق کشاورزی چاه‌ها را مسدود کنند/نمایندگان نمی‌دانند اعتبارات احیاء دریاچه ارومیه کجا هزینه می‌شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از مسدود کردن چاه‌های آب بدون در نظر گرفتن وضعیت معیشتی کشاورزان منطقه، اذعان داشت: زمانی که آب نباشد کشاورزی نابود و مهاجرت به شهر افزایش می‌یابد، ما بارها به دولتمردان پیشنهاد کردیم پساب تبریز را به مناطق کشاورزی اطراف دریاچه منتقل کنند و متناسب با آن چاه‌ها را مسدود کنند.وی افزود: نمایندگان مردم نمی‌دانند اعتبارات احیاء دریاچه ارومیه کجا هزینه می‌شود و علی رغم درخواست‌های مکرر مسئولین گزارش مالی را ارائه نکرده‌اند، هزینه‌ها باید برای عموم مردم شفاف باشد.
وی تصریح کرد: دریاچه ارومیه از دست وزرا خارج شده و وزیر نیرو نقش تصمیم‌گیرنده را ندارد، رئیس جمهور باید به نمایندگان گزارش دهد اما متاسفانه به علل مختلف نمی‌توانیم رئیس جمهور را برای ارائه توضیحات به مجلس فرا بخوانیم.
ستاد هر کاری را که خود دوست دارد انجام می‌دهد/مرکز آمار آنچه را که دولت‌ها دوست دارند اعلام می‌کند/وضعیت اشتغال نه تنها خوب نشده بلکه بدتر هم شده است
سعیدی خواستار رفع اشکالات مطالعاتی احیاء دریاچه ارومیه شد و گفت: وضعیت دریاچه اورژانسی است و مسئولین باید وضعیت فعلی آن را حفظ و اقدامات عملی را شروع کنند، متاسفانه ستاد به تذکرات نمایندگان ملت توحهی نمی‌کند و آنچه را که خود صلاح می‌داند انجام می‌دهد، اگر دریاچه خشک شود دیگر احیاء آن غیرممکن خواهد بود.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نحوه عملکرد دولت یازدهم در توسعه‌ی متوازن کشوری، اعلام کرد: روند طی شده نشانگر توسعه متوازن نیست، برای مثال از اشتغال جوانان غفت شده و قشر تحصیل کرده کشور بیکار است، اگر توسعه متوازنی رخ می‌داد حال وضعیت اشتغال در این حد نامناسب نبود. مرکز آمار تابع رفت و آمد دولت‌ها است و نمی‌توان روی آن حساب باز کرد، اواخر دولت دهم مرکز آمار رشد اقتصادی را 2.2 اعلام کرد اما در زمان روحانی همین مرکز خبر از رشد منفی اقتصاد داد. وضعیت اشتغال کشور برخلاف شعارها نه تنها بهبود نیافته بلکه بدتر نیز شده است.
وی متذکر شد: یکی از علل بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آمار طلاق‌های زودهنگام درآمد نامناسب جوانان و بیکاری است، اعتیاد همچنان بلای خانمان سوز است و در بعضی از شهرها آمار آن افزایش یافته و به طور کامل در کشور ریشه کن نشده است.
از طلای قرمزمان غفلت کردیم/بودجه 20 میلیاردی دردی از درد صنایع دستی درمان نمی‌کند/طرح ادغام مرکز ملی فرش با صنایع دستی
رئیس فراکسیون صنایع دستی و فرش ایران با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر از طلای قرمز غفلت شده است، عنوان کرد: زمانی تولید فرش یکی از منابع درآمدی کشور بود و تاثیر زیادی در افزایش آمار اشتغال داشت اما امروز میزان صادرات و تولیدات ما به شدت کاهش یافته است.
وی هشدار داد: وضعیت قالیبافی واقعا أسف ناک است، در چین شهری به نام شهر فرش وجود دارد که در آن فرش را تولید به نام فرش ایرانی به فروش می‌رسانند و از طرفی دیگر ما خودمان نیز بعضا فرش وارد می‌کنیم.
وی اضافه کرد: بودجه صنایع دستی تنها 20 میلیارد تومان است، با این مبلغ نمی‌توان مشکلات این حوزه را حل کرد و چنین اعتباراتی دردی از درد هنرمندان دوا نمی‌کند، پیشنهاد ما این است که مرکز ملی فرش ایران و صنایع دستی با یکدیگر ادغام شوند و سازمان مستقلی تشکیل یابد، ما اکنون باید دانشکده فرش داشتیم و استاد تربیت می‌کردیم.
لزوم توسعه صنایع تبدیلی و ممانعت از خام فروشی/انتقاد سعیدی از واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری
نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز استخراج سنگ‌های قیمتی را یکی از عوامل رشد اقتصادی دانست و توضیح داد: برخی از این سنگ‌ها تا 12 درصد نیز ارزش افزوده دارند که درآمد حاصل از آن بیشتر از نفت است، ما از فروش نفت تاکنون ضرر کرده‌ایم و این درحالی است که ما می‌توانیم وابستگی خود را با تکیه بر صنایع تبدیلی و عدم خام فروشی کانی‌ها کاهش دهیم.
وی ادامه داد: مشکل صنایع دستی و فرش واردات بی رویه است، واردات در تمامی دولت‌ها بوده و میزان آن کاهش چشمگیری نیافته است، 80 درصد صنایع دستی که در مشهد به عنوان سوغاتی خریده می‌شوند اجناس چینی هستند.
فهم سیاسی با ورود جریانات سیاسی به دانشگاه‌ها فرق دارد/بازی سیاسی در محل دانش مانع رشد علمی شده است
وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر علل کاهش رشد علمی کشور و عدم توجه کافی مسئولین به آن، ابراز کرد: یکی از عوامل موثر در توقف رشد علمی کشور ورود دانشگاه‌ها به مسایل سیاسی بوده است، دانشجو باید فهم سیاسی داشته باشد اما این به معنای ورود جریانات سیاسی به دانشگاه‌ها نیست. بازی‌های سیاسی احزاب در محل تولید دانش و علم موجب کاهش رشد علمی کشور شده است.
کپی رایت پایان نامه مانع تولید دانش می‌شود/عدم حمایت دولت از کارهای پژوهشی/فردی که در جریان فتنه نقش داشته دانشگاه را سیاسی می‌کند
سعیدی اعتبارات اختصاص یافته برای پژوهش را ناچیز دانست و گفت: پژوهش‌های انجام یافته کابردی نمی‌شوند و از طرفی دیگر دانشجویان به علت سهل انگاری اساتید و مسئولین به دنبال تحقیق و تدوین پایان نامه نمی‌روند، بخشنامه وزارت علوم در رابطه با جلوگیری از کپی پایان نامه‌ها عملی نشده و تنها نرخ پایان نامه را در بازار سیاه بالا برده است. دزدی علم آفت اصلی جامعه ما است.وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس در زمان رای اعتماد به وزرا این بود که وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم فردی سیاسی نباشد، کسی که در جریان فتنه نقش ایفا کرده باشد معلوم است که فضای دانشگاه را سیاسی می‌کند و همین امر به تولید دانش ضربه می‌زند.
دانشگاهی که تقویم فرهنگی نداشته باشد فضای آن با رفت و آمد دولت‌ها تغییر می‌کند
وی با انتقاد از وضعیت فرهنگی برخی از دانشگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: مهندسی فرهنگی یکی از ضروریات کشور است، دولت تفریط و افراط می‌کند و این به معنی اعتدال نیست. دین یعنی غم و شادی در جای خود باشد. ما چون تعریفی از فرهنگ نداریم تابع آمد و شد دولت‌ها شده‌ایم. دانشگاه باید تقویم فرهنگی داشته باشد و با رفت و آمد دولت‌ها تغییر نکند، چهارچوبی برای شادی تعیین نشده لذا لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی پیوست فرهنگی را به دانشگاه‌ها اضافه کند.
تنور انتخابات آذربایجان‌شرقی برخلاف گذشته داغ نیست/جریان‌های سیاسی دست به عصا جلو می‌روند/اصولگرا کسی است که به نظام و رهبری اعتقاد دارد
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس، تشریح کرد: فضای سیاسی استان هنوز تب و تاب انتخاباتی به خود نگرفته و تنور انتخابات داغ نشده است. در گذشته چنین زمانی شور انتخاباتی استان را فرا می‌گرفت اما فعلا امروز خبری از این شور و نشاط نیست.
وی اذعان داشت: جناح‌های سیاسی در استان محافظه کارانه عمل می‌کنند و نمی‌خواهند بسیاری از مسایل را عنوان کنند، جریان‌ها مواضع شفافی ندارند و دست به عصا جلو می‌روند، کاندیداها به صورت انفرادی عمل می‌کنند و هنوز به صورت گروهی فعالیت خود را شروع نکرده‌اند.
وی اضافه کرد: بنده عضو جریان اصولگرا هستم، از نظر بنده هر کسی معتقد به نظام، انقلاب، آرمان‌ها، شهدا و رهبری است اصولگرا نام دارد. اصلاح طلبان باید حد و مرزهای خود را مشخص کنند و در عمل نیز ثابت کنند به موارد فوق الذکر اعتقاد دارند.
مجلس ششم تکرار نمی‌شود/نمی‌شود همیشه دولت قبل را مقصر دانست/روحانی از کلید و قفل‌هایی که تاکنون باز کردی حرفی بزن!
این نماینده مجلس با تاکید براینکه مجلس ششم تکرار نخواهد شد، بیان داشت: از آنجایی که کاندیداها و صف آرایی جناح‌ها مشخص نشده نمی‌توان پیش بینی کرد کدام گروه در اکثریت مجلس را تشکیل خواهد داد. قطعا شورای نگهبان و مردم اجازه نمی‌دهند افراد غیرارزشی وارد بهارستان شوند.
وی با اعلام نارضایتی از تخریب دولت‌های قبل توسط دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: دولت تمام تقصیرها را گردن دولت قبل می‌اندازد و عملکرد آنان را زیر سوال می‌برد، هر دولتی نکات قوت و ضعفی دارد و دولت تدبیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی ادامه داد: آقای روحانی در زمان انتخابات به مردم کلید نشان داد و در آنان انتظارات زیادی ایجاد کرد، دولت به جای اینکه از عملکرد گذشتگان حرف بزند از قفل‌هایی که تاکنون باز کرده با مردم سخن بگوید. این بدعت تخریب عملکرد دیگران موجب فرافکنی و بی اعتمادی می‌شود.
محمد اسماعیل سعیدی در پایان اظهارات خود با اعلام اینکه مردم ایران سرنوشت کشورشان را رقم می‌زنند، تاکید کرد: سرنوشت کشور باید تابع نظر مردم باشد نه جریانات سیاسی، در دولت هاشمی اراده بر این بود که ناطق بیاید اما خاتمی آمد، خواستند جریانات اصلاحات ادامه پیدا کند اما احمدی نژاد وارد صحنه شد و بعد از آن دوباره ورق برگشت. این رای مردم است که احزاب را به قدرت می‌رساند.

سیاسی 94/8/24

کدخبر110285

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.