آیرل خبر،شهردار تبریز از عزم جدی شهرداری تبریز برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، “صادق نجفی”، درجریان بازدید از روند تولید اتوبوس‌های درون شهری خریداری شده برای الحاق به ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز اظهار کرد: از جمله راه‌هایی که برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا در پیش داریم، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است که خوشبختانه شهرداری تبریز با برنامه ریزی‌های منسجم در این مسیر قدم نهاده است.

وی افزود: تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی با خرید 100دستگاه اتوبوس جدید 12 متری و 50 دستگاه اتوبوس 18متری، بخشی از این برنامه هاست که در کنار آن، بازسازی اتوبوس‌های در حال استفاده نیز در دستور کار قرار گرفته تا در حین افزایش تعداد اتوبوس ها، برای حل مسئله آلودگی هوا هم اقدام کنیم.

شهردار تبریز تاکید کرد: 100دستگاه اتوبوس 12 متری که در حال تولید است، از کیفیت بسیار مناسبی برخوردارند و میزان آلایندگی آن ها نیز مطابق استاندارد یورو سه است و قرار است تا پایان سال وارد سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شوند.

وی به تسریع عملیات اجرایی پروژه قطار شهری تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: فاز اول خط یک قطار شهری تبریز در حال بهره برداری است و تلاش ما بر این است که با تسریع در عملیات عمرانی و تجهیز ایستگاه های مسیر خط یک، بتوانیم مترو را نیز به سیسم حمل و نقل عمومی شهر اضافه کنیم.

نجفی در ادامه به اتمام مراحل مطالعاتی قطار سبک شهری تبریز پرداخت و گفت: در آینده نزدیک، عملیات اجرایی تراموای تبریز آغاز می شود که با آغاز به کار این سیستم حمل و نقل عمومی، تاثیرات بسیار مثبتی را در وضعیت ترافیک شهر و بهبود میزان آلودگی هوا، شاهد خواهیم بود.

شهردار تبریز در پایان این دیدار، بر تسریع در مراحل ساخت و تحویل این اتوبوس ها، تاکید کرد.

گفتنی است در این بازدید، اتفاق رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ومعاون حمل ونقل وترافیک شهردار تبریز را همراهی کردند.

اجتماعی 94/8/18

کدخبر110258

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.