آیرال خبر : رئیس سازمان خصوصی سازی درباره درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور دادن مهلت پنج ساله برای واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز گفت: بر پایه قانون، دولت باید برای تاخیر یا واگذار نکردن شرکت های اصل 44، باید ابتدا مورد را پیشنهاد کند و سپس در مجلس به تصویب برساند.

به گزارش آیرال خبر ، پوری حسینی تاکید کرد درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت برای دادن مهلت پنج ساله برای واگذاری سهام شرکت ماشین سازی تبریز، مطابق با سیاست های اصل 44 قانون اساسی نیست.

وی گفت: وقتی نمایندگان مجلس با تدوین و تبیین قوانین سازمان خصوصی سازی را ملزم به واگذاری شرکت ها در دوره زمانی مشخص می کنند باید برای تاخیر یا تعویق واگذاری ها نیز دستور قانونی به تصویب برسد، در این صورت سازمان خصوصی سازی نیز خود را به هرگونه قانون اصلاحی یا تازه ملزم خواهد دانست.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیح داد شرکت های مشمول واگذاری گروه یک باید تا پایان سال 1389 واگذار می شد و افزود: از آن تاریخ، پنج سال گذشته است که با مهلت پنج ساله درخواست شده برای واگذاری شرکت هایی همچون ماشین سازی تبریز باید گفت، در عمل فرایند واگذاری ها در گروه یک با 10 سال تاخیر روبرو خواهد بود.

وی از انتشار آگهی واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز در هفتم دی ماه خبر داد و گفت: شرکت ماشین سازی تبریز در مزایده نخست با چندین متقاضی روبرو بود و با بررسی صورت گرفته، این شرکت باز هم متقاضی دارد.

پوری حسینی درباره سرانجام درخواست مهلت پنج ساله وزیر صنعت برای تعویق زمان واگذاری ماشین سازی تبریز توضیح داد: این موضوع از سوی خصوصی سازی پاسخ داده شده است و در هیات واگذاری با توجه به امانت داری این سازمان باید مطرح شود. با این همه، سازمان خصوصی سازی تا پیش از پایان امسال تلاش می کند همه شرکت های حاضر در فهرست گروه یک مشمول واگذاری ها را در بهترین شرایط قیمت گذاری و عرضه کند.

وی درباره نگرانی و اعتراض برخی کارکنان ماشین سازی تبریز به تعویق پرداخت حقوق و دستمزد در هشت ماه گذشته گفت: مدیریت و اعضای هیات مدیره این شرکت پیش از این از خصوصی سازی درخواست کردند واگذاری این شرکت در سال 1393 به بهانه سودآور شدن این شرکت یک سال به تعویق بیفتد اما متاسفانه امسال شرکت ماشین سازی تبریز با وجود برخورداری از دارایی های چند صد میلیارد تومانی و برند تجاری خوب با زیان 17 میلیارد تومانی روبرو شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مشکل ماشین سازی تبریز ناشی از مدیریت داخلی آن است و به نظر می رسد با توجه به ویژگی های منحصربه فرد، این شرکت در صورت احیا می تواند به دوران شکوفایی خود بازگردد.

پوری حسینی افزود: بر این پایه تلاش می شود با قیمت گذاری مناسب و همچنین مراقبت از بخش خصوصی به گونه ای این شرکت واگذار شود که ذائقه شیرینی هم برای مردم آذربایجان ایجاد شود.

اقتصادی ۹۴/۹/۱8

کدخبر۱۱۰۳۴9

خبرنگار۱۲۲۵

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.