آیرال خبر،در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان شرقی بر ضرورت جایگاه پژوهش و کاربردی شدن پژوهش ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگر ی تاکید شد.

به گزارش آیرال خبر، فرزین حق پرست  اظهار داشت: بی شک هر گونه برنامه ریزی در وهله اول نیازمند پژوهشی جامع است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش به عنوان پیش زمینه انجام هر اقدامی بر کاربردی شدن یافته های پژوهشی تاکید کرد.

فرزین حق پرست حوزه مرمت را از شاخصه های فعالیت اداره کل عنوان کرد و بهره مندی از مزایای پژوهش را در این حوزه اجتناب ناپذیر دانست.

وی خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند نقش مهمی در خروج از شرایط حال حاضر اقتصاد کشور و عوارض تک محصولی بودن ایفا کند.

وی افزود: توجه و حمایت از پتانسیل های حوزهای گردشگری و صنایع دستی می تواند کمک شایانی به افزایش سرمایه و ثروت ملی نماید.

مازیار آصفی مشاور عالی مدیر کل در این گردهمایی با بیان اینکه مسیر پژوهش و تولید مقاله ها در ادارات دولتی کاربردی نیست خواستار تداوم حرکت و نگاه کاربردی  به پژوهش های انجام شده در اداره کل شد.

وی نگاه پژوهش محور مدیرکل میراث فرهنگی را یک امتیاز و ویژگی متمایز دانست که موجب شده تا اداره کل  مسیری رو به رشد در فعالیت خود در پی بگیرد.

در آیین انتخاب و معرفی پژوهشگران برتر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آقایان حسین اسمعیلی ،امیر جدایی، کامییز نیکنام و مهدی بزاز دستفروش به عنوان پژوهشگران برتر تجلیل شد.

فرهنگی 94/10/1

کدخبر110403

خبرنگار125

انتهای پیام/

 

 

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.