آیرال خبر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس ابلاغیه‌ها و توصیه‌های مکرر قبلی، همراهی مسئولان اجرایی، فرمانداران و بخشداران با کاندیداهای احتمالی و استفاده از امکانات دولتی به نفع آنها ممنوع بوده و در صورت اثبات این امر، فرد خاطی برکنار می‌شود.

به گزارش آیرال خبر، اسماعیل جبارزاده در دومین نشست مشترک ستاد انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات استان، اظهار داشت: امید است در سایه همراهی، هماهنگی و تعامل میان عوامل مختلف انتخابات در استان، شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند و در خور شان در سر ایران یعنی آذربایجان باشیم و بتوانیم در شاخص میزان مشارکت مردم، مناسب‌ترین رتبه را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم هدف مشترک و مقدس هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر برگزاری نشست‌های مشترک هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی به صورت منظم، مهم خواهد بود.

جبارزاده افزود: آرامش حاکم بر استان و حاکمیت اخلاق و رقابت سالم در چارچوب قانون با هیچ چیز دیگری قابل معامله نبوده و کاندیداها و هواداران آنها باید با ایجاد وفاق و همدلی میان خود بر شور و نشاط مردم و انگیزه آنها برای شرکت در انتخابات بیفزایند.

وی همچنین از همه کاندیداها خواست تا با هدف و نیت تقویت نظام و آرمان‌های بلند شهدا، پا به میدان خدمت بگذارند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش همه مسئولان برای تحقق آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و به ثمر رسیدن خون پاک شهدا، تصریح کرد: هر رفتاری که از جانب کاندیداها و طرفداران ایشان وحدت و همبستگی ملی ما را بر هم زند به هیچ وجه، قابل اغماض و چشم‌پوشی نخواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات امسال تاکید کرد: امروز چشم دنیا به انتخابات ایران دوخته شده و لازم است همه عواملی که بر حضور حداکثری مردم تاثیر مثبتی دارند تقویت شوند.

جبارزاده، همکاری جدی دستگاه‌های اداری استان با کمیته‌های ستاد انتخابات، فرمانداران، بخشداران و همچنین هیئت‌های نظارت استان و شهرستان‌ها را ضروری دانست و با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک عوامل اجرایی و هیئت‌های نظارت، یادآور شد: فرمانداران، بخشداران و کلیه عوامل اجرایی به جلسات هم اندیشی و دوره‌های آموزشی اهمیت دهند.

وی تصریح کرد: تمام ادارات و نهادها موظف هستند تمام امکانات خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه، در اختیار مجریان انتخاباتی قرار دهند.

جبارزاده گفت: حفظ و صیانت از آرای مردم به عنوان یک امانت بزرگ الهی بر عهده ما نهاده شده است که تحقق این مهم در گرو اقدامات هماهنگ و همکاری اصولی ستاد اجرایی، هیئت‌های نظارت و بازرسی و نهادهای مختلف دولتی است.

پرهیز کاندیداها از تخریب یکدیگر

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات باید در مراحل مختلف برگزاری انتخابات با یکدیگر تعامل و همفکری داشته باشند.

عباسعلی اسدی تاکید کرد: باید فضایی ایجاد کنیم که کاندیداهای رقیب از تخریب طرف‌های مقابل، تحت هر شرایطی پرهیز کنند.

وی با یادآوری این که در صدد هستیم فضای انتخاباتی سالم و مثبت بیافرینیم، افزود: بی‌تردید عمل به قانون و پرهیز جدی از سیاه‌نمایی‌ها، راهگشای ما برای برگزاری انتخاباتی پرشور و شکوهمند خواهد بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان‌شرقی بر نقش مهم صدا و سیما و سایر رسانه‌های گروهی، در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی اشاره و تاکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان مستقل و غیرجناحی، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و چهره‌های بانفوذ برای تبیین جایگاه نظام و ترغیب مردم جهت شرکت پرشور در انتخابات استفاده شود.

حضور پرشور مردم، آب سردی بر پیکر بدخواهان نظام

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی هم آرای مردم را حق‌الناس دانست و گفت: هدف اصلی ما جلب حضور حداکثری مردم بوده و انتظار مردم از ما برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است.

سعید شبستری اظهار داشت: در هر مقطعی از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنان سودای دلسرد کردن مردم از نظام را در سر پرورانده‌اند اما مردم همیشه در صحنه ما، با حضور پرشور خود در صحنه، آب سردی را به پیکر همه بدخواهان و دشمنان این نظام مقدس ریخته‌اند.

وی تاکید کرد: برای جلب اعتماد بیشتر مردم، فرمانداران و بخشداران باید از هرگونه رفتاری که در آنها شائبه طرفداری یا مخالفت نسبت به کاندیدایی را ایجاد کند، به جد بپرهیزند.

در ادامه این نشست، هر یک از اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت استان، بر نقش امیدآفرینی، تمکین از قانون و قانون‌گرایی و برگزاری انتخابات بانشاط، سالم و بدون تنش تاکید کردند.

سیاسی 23/9/94

کدخبر۱۱۰۳68

خبرنگار۱۲۲۵

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.