آیرال خبر،روز دوشنبه روابط عمومی استانداری، سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: تمام تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف، بی طرفانه و با حضور حداکثری مردم و همه گروه های سیاسی در چارچوب نظام است.

به گزارش آیرال خبر،وی تعامل هیات های اجرایی و نظارت انتخابات در این استان را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: فضای همدلی و همکاری دست اندرکاران انتخابات در استان در سطح فوق العاده بالایی قرار دارد.

شبستری با اشاره به توافق شورای نگهبان و وزارت کشور مبنی بر یکسان بودن هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این امر کار برگزاری انتخابات را آسان تر خواهد کرد.

وی با اشاره به این که هیات های اجرایی در تمام شهرستان های استان تشکیل شده اظهار کرد: هیات های اجرایی شهرستان ها هشت عضو اصلی دارد و سه نفر نیز به عنوان هیات اداری فعالیت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: بعد از پایان ثبت نام کاندیداها، صلاحیت آنها در هیات های اجرایی از طریق استعلام از مراجع چهارگانه بررسی و سپس به هیات های نظارت ارسال خواهد شد.

وی آخرین مهلت ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به ترتیب دوم و چهارم دی اعلام کرد و گفت: ثبت نام از ساعت هشت صبح تا 17 هر روز انجام می شود و البته مراکز ثبت نام تا آخرین مراجعه کاندیداها در هر روز کار ثبت نام را انجام خواهند داد.

شبستری با اشاره به طولانی و زمان بر بودن پروسه ثبت نام کاندیداها، از کسانی که قصد نام نویسی دارند خواست ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی همچنین از تمام افراد توانمند و موثر خواست با حضور در صحنه انتخابات و ثبت نام برای نامزدی، بر شور و نشاط انتخاباتی بیفزایند.

رییس ستاد انتخابات استان تاکید کرد: مجریان انتخابات تلاش می کنند در نهایت صداقت و امانت داری رای مردم را جمع آوری کنند و هر کسی که منتخب مردم باشد برای ما محترم است.

وی همچنین نقش آموزش را در برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهم دانست و گفت: مجریان انتخابات موظف به اجرای قانون هستند نه استنباط خود از قانون، لذا آموزش قوانین و مقررات انتخابات برای آنها ضروری است.

شبستری با اشاره به اتصال همه فرمانداری های استان به شبکه فیبر نوری که برای اولین بار انجام می شود، گفت: این امر حرکت بزرگی بود که با تلاش مسوولان حوزه فناوری اطلاعات استان در مدت کوتاهی انجام شد و موجب سرعت در تبادل اطلاعات و افزایش امنیت اطلاعات می شود.

سیاسی 94/9/29

کدخبر110398

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.