آیرال خبر،اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی که در اهر برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های شهرستان اهر اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان موضوع گردشگری است که در سال آینده به عنوان یکی از محورهای سندهای تدبیر و توسعه بوده و می‌تواند در موفقیت گردشگری استان نقش مهمی ایفا کند.استاندار آذربایجان‌شرقی  از مدیران استانی حاضر در جلسه می‌خواهم تا پس از شورای برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن مصوبات اقدام کرده و بازدیدهای پیگیری صورت گیرد.

به گزارش آیرال خبر،وی عنوان کرد: فعالیتی که طی 2 سال اخیر در بزرگراه تبریز ـ اهر صورت گرفته قابل توجه بوده و طبق برنامه‌ریزی بخش عمده این پروژه سال 95 زیر بار ترافیک می‌رود و از تمام دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا دارم تا راه و شهرسازی و معاونت عمرانی را همراهی کنند چراکه این پروژه متعلق به همه است.

جبارزاده روحیه جهادی و قرب‌ الهی را نیازمند اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و افزود: اولویت و همت اصلی مسئولان استانی اتمام بزرگراه اهر ـ تبریز در اسرع وقت است که در سفر رئیس جمهوری نیز به آن تاکید شده و تمام توان ما بر این راه اصلی متمرکز شده و پس از آن راه‌های دیگر از جمله اهر- کلیبر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اجرایی شدن برجام را از الطاف الهی دانست و گفت: زمانی که مردم برای تحقق اهداف الهی مقاومت کردند خداوند نیز آنان را در برابر قدرت‌های برتر جهانی سربلند و پیروز گردانید و این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر می‌خواستیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم باید تحریم‌ها برداشته می‌شد و تا زمانی که تحریم‌ها لغو نمی‌شد امکان توسعه و صادرات نیز وجود نداشت و موانع و محدودیت‌های زیادی به وجود آمده بود.

در شرایط جدید باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و نواقص را مرتفع کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در شرایط جدید باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و نواقص را مرتفع کنیم و باید توجه داشت که بعد از تحریم‌ها نیز تنها راه نجات اقتصاد کشور کار و تلاش به خصوص توسط بخش خصوصی است.

جبارزاده ایجاد امنیت و سلامت را رسالت دولت دانست و افزود: اقتصاد باید در دست بخش خصوصی باشد و تا زمانی که مردم خود وارد کار نشوند موفقیت زیادی کسب نخواهیم کرد و نباید از دولت انتظار داشته باشیم تا همه کارها را به عهده بگیرد.

وی عنوان کرد: ارسبارانی‌های مهاجر که در شهرهای مختلف از جمله تبریز و تهران هستند جزء سرمایه‌های اهر بوده و تا زمانی که خود اهری‌ها در این روند توسعه‌ای وارد نشوند این شهرستان پیشرفت نخواهد کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خود را خدمتگزار مردم دانست و گفت: از اهری‌های مقیم تهران و تبریز درخواست دارم تا به جای نظریه دادن وارد گود توسعه اهر شوند و ما نیز تا حد توان آماده کمک و همراهی هستیم.

وی حضور در شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری را یادآور شد و گفت: در سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر برای بخش‌های کشاورزی و آبرسانی توجه ویژه‌ای شده و با عمل به این سند می‌توان کارهای خوبی در زمینه توسعه‌ای برداشت.

تقویت واحدهای صنعتی کشاورزی در اهر

جبارزاده تقویت واحدهای صنعتی کشاورزی در اهر را خواستار شد و افزود: واحدهایی که می‌توانند میوه‌های باغات این شهرستان را به کشورهای اروپایی در بسته‌بندی‌های مناسب صادر کنند باید تقویت شوند و در این زمینه معاونت اقتصادی و سازمان صنعت و معدن ماموریت مستقیم دارند.

وی توجه به فرهنگ و گردشگری اهر را یادآور شد و گفت: در زمینه مسائل گردشگری و فرهنگی و نیز صنعتی و توسعه اقدامات خوبی بر اساس پیشنهادات می‌توان انجام داد و تسریع در ساخت هتل در این شهر و حل مشکل مسکن مهر در کنار توسعه نیروگاهی جزء تصمیمات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

اجتماعی 94/11/3

کدخبر110478

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.