آیرال خبرکتاب «مفاتیح التبلیغ» نوشته حجت الاسلام صفایی، معاون سابق تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش آیرال خبر،کتاب «مفاتیح التبلیغ» از سوی حجت الاسلام میکائیل صفایی تألیف و به همت انتشارات مائده در تبریز منتشر شد. این کتاب در هفت فصل به تبیین بایدها و نبایدهای تبلیغ دین و معارف اسلامی، ضرورت های لازم برای تبلیغ روحانیت و تاریخ اسلام پرداخته است.

سوره و آیات منتخب از قرآن کریم، زندگی معصومین و اهل بیت علیهم السلام، ذکر مصائب و مولودی خوانی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آشنایی با عتبات عالیات کشور عراق، ادعیه و زیارات ائمه اطهار علیهم السلام، فضیلت و اعمال و مناسبت های ماه های قمری و احکام فقهی و مسایل شرعی عناوین هفت فصل این کتاب است.

بنابر این گزارش، کتاب «مفاتیح التبلیغ» در 550 صفحه توانسته نظرات مراجع عظام تقلید در خصوص عزادارای صحیح، شیوه‌های تبلیغ روحانیان و مبلغان حوزوی، شخصیت و سیره ائمه اطهار علیهم السلام را بیان کند، ضمن این‌که آخرین اثر حجت الاسلام صفایی به شرح برخی بدعت‌ها و خرافات موجود در عزادارای ها نیز اشاره داشته است.

فصل اول این کتاب مشتمل بر منتخبی از آیات قرآنی با مضامین امر تبلیغ و مناسبت های دینی است که اغلب مورد نیاز مبلغان می باشد. فصل دوم شامل یک دوره زندگانی مختصر حضرات معصومین(علیهم السلام) بوده که از کتاب اصول مداحی و مصائب و مدایح آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) اقتباس شده است.

دیگر فصل های کتاب نیز به تشریح اجمالی عتبات عالیات عراق و برخی از حوادث نهضت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و منتخبی از ادعیه و زیارات اهل بیت علیهم السلام است که از مفاتیح الجنان و مفاتیح نوین انتخاب شده است. همچنین در این کتاب منتخبی از فضیلت، اعمال و مناسبت های ماه های قمری برای مخاطبان آورده شده است.
گفتنی است، حجت الاسلام میکائیل صفایی، صاحب امتیاز و مدیرمسؤول هفته نامه مکیال، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاون سابق تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی است که پیش از این چندین اثر در حوزه علوم و معارف اسلامی تألیف و به چاپ رسانده است.

فرهنگی 94/11/4

کدخبر110479

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.