آیرال خبر،کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی گفت: در طول ۳۷ سال کشورمان روبه مجد بین‌المللی و عظمت بوده و امنیت و آرامش در کشور برقرار، که تمامی این نعمات و دستاوردها را مرهون ولایت‌فقیه است.

به گزارش آیرال خبر، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در سخنرانی انتخاباتی‌ خود که در شبکه استانی سهند پخش شد، با اشاره به اینکه پیش از عزیمت به قم مقدمات تحصیلات حوزوی را در تبریز شروع کرده بودم، اظهار داشت: در مقطع تحصیلی دبیرستان علاوه بر این مشغول تدریس دروس عربی نیز بودم و اقامت بنده در حوزه علمیه قم ۲۰ سال به طول انجامید که مشغول تحصیل و تدریس بودم.

وی بابیان اینکه بنده در کلاس‌های درس علوم حضرت امام خمینی (ره) و سایر علماء و اساتید نیز حضور داشتم، ادامه داد: با تقاضای جمعی از علماء و روحانیون به تهران منتقل شدم در خدمت بزرگانی همچون آیت‌الله شهید مطهری، آیت‌الله بهشتی، شهید مفتح، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی تأسیس جامعه روحانیت مبارز تهران را داشتیم و از آغاز تأسیس این تشکل عضو شورای عالی بودم و چندین بار در خصوص مبارزات با رژیم پهلوی بازداشت شده‌ام.

به مدت ۲ دهه، مدرس درس ولایت‌فقیه در حوزه علمیه تبریز هستم

آیت‌الله مجتهد شبستری افزود: در سال ۱۳۷۴ به دستور مقام معظم رهبری، به تبریز منتقل شدم و در طول این بیست سالی که در تبریز هستم، در عین وظایف و مسئولیت‌هایی که برای بنده محول شده در حوزه، خارج فقه تدریس می‌کنم که مباحث مختلفی مطرح‌شده است، مسائل فقهی در خصوص «ولایت‌فقیه استمرار ولایت امامان معصوم (ع)» برای طلاب مطرح‌شده کرده‌ایم.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بابیان اینکه تفسیر سوره حمد و اخلاص، سیمای عبادالرحمن و فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی ازجمله کتاب‌هایی بنده بوده که تاکنون به چاپ رسیده است، گفت: قضا و شهادات و سبک زندگی اسلامی از دیگر کتاب‌هایی است که در حال چاپ قرارگرفته و نوشته‌های دیگری هم که بعد از فصل‌بندی به چاپ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بنده تاکنون چهار دوره نمایندگی مردم تهران را در مجلس شورای اسلامی عهده‌دار بوده‌ام و معمولاً مسئولیت کمیسیون اقتصادی مجلس را در هر چهار دوره بر دوش بنده محول می‌کردند، اضافه کرد: بعد از انتقال به تبریز ضمن تدریس و فعالیت‌های علمی، ساختمان مصلای نماز جمعه تبریز، مراکز حوزه علمیه صادقیه، بازسازی برخی از مدارس علوم دینی، اقداماتی انجام‌شده است.

احداث بزرگ‌ترین حوزه علمیه شمال غرب کشور در تبریز با ظرفیت ۵۰۰۰ طلبه

آیت الله مجتهد شبستری، از احداث بزرگ‌ترین حوزه علمیه شمال غرب کشور در تبریز خبر داده و اضافه کرد: به دلیل اینکه فضای آموزشی در تبریز کمتر از حد معمول است، برای مدارس حوزه علمیه مدرسه ثامن‌الحجج را آغاز کردیم که بعد از اتمام و بهره‌برداری از این حوزه علمیه بزرگ‌ترین مدرسه در شمال غرب خواهد بود که گنجایش نزدیک به ۵۰۰۰ طلبه را خواهد داشت.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه از اولین دوره مجلس خبرگان تاکنون نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس بوده‌ام که نیاز دارد از حسن نیت مردم آذربایجان قدردانی کنم، افزود: رهبری الهی رکن رکین نظام جمهوری اسلامی بوده همان‌طور که در متون دینی آمده است ولایت کلید سایر احکام الهی است و اخیراً مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان رهبری را کلید اسلامیت خطاب کرده‌اند و این واقعیتی بود که ایشان بیان کردند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون ولایت‌فقیه است

نماینده چهار دوره مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان، اضافه کرد: امتیاز بزرگی که کشور ما دارد در رأس تمامی امور ولایت‌فقیه قرارگرفته و طبق ۱۰۷ و ۱۰۸ مقرر شده تا در حکومت جمهوری اسلامی ایران ولی‌فقیه حضورداشته و قوای سه‌گانه زیر نظر ولایت‌فقیه انجام‌وظیفه کنند، در طول ۳۷ سال کشورمان، روبه مجد بین‌المللی و عظمت بوده و امنیت و آرامش در کشور برقرار شده است، که تمامی این نعمات و دستاوردها را مرهون ولایت‌فقیه می باشد.

آیت‌الله شبستری، با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی که استکبار جهانی فکر می‌کرد انقلاب اسلامی با حمله دشمنان تسلیم زیاده‌خواهی‌های استکبار می شود، گفت: استقامت ملت، مقاومت رزمندگان، که این‌همه شهید در راه اسلام و نظام تقدیم کردیم بعد از ۸ سال جنگ عقب‌نشینی کردند ولی اکنون با توطئه‌های متعدد در داخل و خارج کشور به دنبال ضربه زدن به نظام هستند که با هوشیاری و آگاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی این دسیسه‌ها نیز خنثی می‌شود.

این نامزد مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ولایت‌فقیه مردم را هدایت کرده و منادی وحدت در جامعه اسلامی است که باید قدردان ولایت‌فقیه باشیم.

انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و وحدت ملت تداوم دارد

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: افرادی که از فقاهت در حد اجتهاد متجلی و فقیه و عدالت شناس هستند در مجلس اجتماع بکنند که در صورت لزوم وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان، تعیین و انتخاب رهبری است همان‌طوری که بعد از ارتحال امام راحل اتفاق افتاد، ولی خبرگان در پایان دوره نخست انتخاب قابل‌تحسینی داشته‌اند و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت رهبر تعیین شد.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی رهبری معمار کبیر انقلاب و مردم به نتیجه رسید و در طول ۳۷ سال بعد از پیروزی انقلاب با رهبری مقام معظم رهبری همچنان با وحدت و همبستگی ملت ایران ادامه دارد، بیان داشت: وظیفه دیگر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری طبق اصل ۱۱۱ نظارت بر واجدیت شرایط رهبری است.

مدیریت، رهبری و آگاهی، همچنان در وجود مقام معظم رهبری متجلی است

آیت‌الله شبستری افزود: در مجلس خبرگان افرادی به‌عنوان اعضای کمیسیون تحقیق انتخاب کرده و علاوه بر اجلاسیه سالانه که در سال دو بار نمایندگان مجلس خبرگان دورهم جمع می‌شوند در هرماه یک بار جلسه کمیسیون تحقیق برگزار می‌کنند، که مهم‌ترین کمیسیون مجلس خبرگان است تا شرایط رهبری را بررسی کنند. هر چه پیش می رویم، بر انتخاب خود افتخار می کنیم، چراکه مدیریت، رهبری و آگاهی، همچنان در وجود مقام معظم رهبری متجلی است.

ضرورت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب افراد اصلح در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

وی در ادامه، با تأکید بر اینکه مردم آذربایجان از انتشار پوسترها و ستادهای انتخاباتی برای بنده پرهیزکرده تا خدای‌نکرده اسرافی نشود، افزود: چنانچه مواردی لازم به معرفی کاندیداها باشد بنده نیز برای دوره پنجم مجلس خبرگان کاندیدا هستم که دیگر نیازی به پوستر و ستاد نیست.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پایان بابیان اینکه مردم علاوه بر انتخابات مجلس خبرگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشارکت حداکثری داشته باشند، خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن انتخابات با همدیگر، هر دو انتخابات بسیار مهم بوده و مردم به‌غیراز اینکه در انتخابات حضور گسترده می‌یابند به انتخاب افراد شایسته‌تر و اصلح توجه کنند.

سیاسی 94/11/30

کدخبر110623

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.